طرز تهیه کوکی شکلات چیپسی خوشمزه و مخصوص خانگی

طرز تهیه کوکی شکلات چیپسی

کوکی شکلات چیپسی , طرز تهیه کوکی شکلات چیپسی , دستور پخت کوکی شکلات چیپسی بدون شکر قهوه ای

کوکی شکلاتی هم مانند کیک شکلاتی از شیرینی ‌های پر طرفدار و خوشمزه است. کوکی‌ ها، بیسکویت ‌های خوشمزه ‌ای هستند که در انواع مختلفی مثل کوکی شکلاتی و کوکیز بادام و … درست می ‌شوند. در ظاهر ممکن است بیسکویت کوکی بسیار سفت و خشک باشد، در حالی که اگر این نوع شیرینی ها به شیوه درست طبخ شوند، بسیار ترد و در عین حال نرم هستند. کوکی ها به عنوان یکی از شیرینی های بسیار محبوب در سراسر جهان به حساب می آیند. دستور پخت منعطف این کوکی ها باعث شده که بتوان از مواد مختلفی برای تزیین و طعم دهی به آن استفاده کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی شکلات چیپسی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۸ کوکی
شکر قهوه ای (یا سفید)نصف پیمانه
کره۳ قاشق غذا خوری
تخم مرغ۱ عدد
وانیل۲ قطره (یا ۱ پنس)
آرد قنادییک و نیم پیمانه
شکلات چیپسینصف پیمانه
نوتلا (دلخواه)کمی

طرز تهیه کوکی شکلات چیپسی

مرحله اول

برای تهیه کوکی خوشمزه با شکلات چیپسی در ابتدای کار، شکر را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس کره نرم شده را به آن اضافه می کنیم و با همزن دستی خوب مخلوط می کنیم. سپس یک عدد تخم مرغ را به آن اضافه می ‌کنیم.

مرحله دوم

وانیل را به مواد اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم. آرد الک شده را اضافه می کنیم‌‌. و با لیسک مواد را با هم مخلوط می کنیم. شکلات ها را به خمیر اضافه کرده و مجددا با لیسک هم می زنیم. کف سینی فر کاغذ روغنی می ‌اندازیم.

مرحله سوم

کمی از مواد را بر می ‌داریم در کف دست گرد می ‌کنیم درون آن شکلات می ریزیم. سپس آن را می بندیم و به صورت دایره گرد می ‌کنیم و روی سینی فر خمیر ها را می چینیم، روی خمیر را هم کمی شکلات می چینیم.

مرحله چهارم

در این مرحله سینی فر را در فر برقی با دمای۱۶۰ درجه سانتی گراد یا در فر گازی با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد، به مدت تقریبی ۱۵ الی ۲۰ دقیقه می‌ گذاریم که کوکی ها پخته شود. بعد از پخت آن ها را از فر خارج می کنیم.

مرحله پنجم

سپس کوکی ها را فوری و به آرامی از کاغذ روغنی جدا می کنیم و در ظرف مناسب می چینیم. این نکته قابل ذکر است که خمیر را زیاد هم نمی ‌زنیم، چون این کار باعث می شود که خمیر به روغن بیفتد. کاغذ روغنی نیز احتیاجی به چرب شدن ندارد.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 25 مرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.