طرز تهیه کوکی لاهیجان خوشمزه و ساده به روش بازاری در منزل

طرز تهیه کوکی لاهیجان

طرز تهیه کوکی لاهیجان بدون فر تصویری ساده نوشین شف طیبه با تصویر در منزل هانی شف

کوکی یا کلوچه یکی از شیرینی های سنتی و خوشمزه ایرانی است که همراه با چای به عنوان میان وعده و عصرانه سرو می شود. کلوچه ها معمولا به صورت مغز دار طبخ می شود که فواید زیادی دارد. یک نوع دیگر کلوچه طبخ می شود که مغز دار نیست و به آن ها کوکی گویند. کوکی لاهیجان یکی از کوکی سنتی ایرانی و شمالی است که با استفاده از گردو و به صورت کاکائویی تهیه و طبخ می شود. این کوکی ها بسیار خوشمزه و ترد هستند و می توان به عنوان شیرینی یا همراه با چای برای عصرانه طبخ و سرو نمود.

مواد لازم کوکی لاهیجان
آرد۱۲۰ گرم
روغن صاف۳۰ گرم
روغن مایع۲۰ گرم
کشمش۴۰ گرم
پور قند۶۰ گرم
شیر۴۰ گرم
تخم مرغ۳۰ گرم
گردو خرد شده۲۰ گرم
شربت۲۰ گرم
کاکائو۱ گرم
بکینگ پودریک چهارم و یک هشتم قاشق چای خوری
وانیلکمی
آب۴ گرم

طرز تهیه کوکی لاهیجان

مرحله اول

برای تهیه کوکی لاهیجان در ابتدای کار، یک کاسه بر می داریم و روغن را با پودر قند مخلوط می کنیم. سپس با همزن دور تند مواد را بهم می زنیم تا کاملا صاف و یکدست شود. در ادامه روغن مایع را به آرامی به آن اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله تخم مرغ را در یک ظرف جدا گانه شکسته و با چنگال به خوبی مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شود و از حالت لختگی خارج شود. سپس ۳۰ گرم از تخم مرغ همزده را جدا  می کنیم و به مایه کوکی اضافه می کنیم.

مرحله سوم طرز تهیه کوکی لاهیجان

سپس آب و شیر و کشمش و گردو خرد شده را اضافه کرده و با همزن دستی یا لیسک مخلوط می کنیم. سپس وانیل و پودر کاکائو را اضافه کرده و خوب بهم می زنیم تا یکدست شود. در ادامه بکینگ پودر و آرد را با هم مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

سپس به مواد کوکی اضافه می کنیم و با دور کند همزن می زنیم تا یکدست شود. در ادامه خمیر آماده شده را توی فریزر قرار می دهیم تا خودش را بگیرد و سفت شود. سپس سینی فر را برداشته و کف آن را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله پنجم

حالا روی کاغذ روغنی را با کمی روغن چرب می کنیم. در ادامه با قاشق یا اسکوپ زن بستنی از خمیر ها برداشته و روی کاغذ روغنی قرار می دهیم. باید مایه شیرینی را به صورت نیم دایره حالت دهیم و روی کاغذ روغنی بچینیم.

مرحله ششم طرز تهیه کوکی لاهیجان

سپس فر را با دمای۲۲۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم و سینی فر را درون آن قرار می دهیم تا بپزد. وقتی که کوکی ها پخته شد، سینی فر را خارج کرده و می گذاریم تا از دما بیفتد و کوکی ها را از روی کاغذ روغنی جدا می کنیم و در ظرف مناسب قرار می دهیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در یکشنبه 15 فروردین 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.