طرز تهیه باسلوق ساوه خوشمزه و مخصوص با شیره انگور

طرز تهیه باسلوق ساوه

باسلوق ساوه , طرز تهیه باسلوق ساوه , باسلوق گردویی ساوه با شیره انگور

باسلوق ساوه یکی از انواع شیرینی ها سنتی و بسیار خوشمزه ایرانی است که با شیره انگور و گردو درست می شود. این شیرینی خوشمزه همانطور که از نامش مشخص است، اصالتا متعلق به شهر ساوه می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه باسلوق ساوه درادامه با سایت اموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم باسلوق ساوه
شیره انگور رقیق۲ پیمانه
آرد½ پیمانه
آب۱ پیمانه
پودر هل۲ قاشق چایخوری
مغز گردو۳۰۰ گرم

طرز تهیه باسلوق ساوه

مرحله اول

برای تهیه باسلوق شیره انگور خوشمزه به روش ساوه ای ابتدا شیره انگور را به همراه آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و با هم ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در ادامه آرد را دو تا سه مرتبه الک می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله آرد را کم کم به محلول آب و شیره انگور اضافه می کنیم و به خوبی ترکیب می کنیم تا آرد درون آب و شیره انگور حل شود. حالا مواد را از صافی رد می کنیم تا کاملا یکدست شوند، سپس مجددا به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس پودر هل را به مواد اضافه کرده و به صورت مداوم مواد را هم می زنیم تا آرد بپزد و طعم و بوی خامی آن به طور کامل گرفته شود. هم زدن مواد را باید تا زمانی که مواد غلیظ شوند ادامه دهیم.

مرحله چهارم

غلظت مواد باید تقریبا مثل فرنی باشد. مغز گردوها را باید از چند ساعت قبل درون آب ملایم قرار دهیم تا به خوبی خیس بخورند که به راحتی بتوانیم از بین شان نخ رد کنیم. حالا با استفاده از سوزن و نخ گردوها را به صورت ریسه نخ می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله ریسه های گردو را درون مایه باسلوق می زنیم، سپس ریسه ها را آویزان می کنیم. باید زیر ریسه ها سینی قرار دهیم تا شیره ای که از آنها چکه می کند، روی زمین نریزد. پس از گذشت ۱۵ دقیقه مجددا ریسه ها را در شیره می زنیم.

مرحله ششم

این کار باعث می شود لایه شیره اطراف گردوها ضخیم تر شود. چند بار هر ۱۵ دقیقه یک بار این کار را انجام می دهیم تا باسلوق به خوبی شیره جذب کنند. اگر در این بین شیره سفت شد، کمی آب جوش به آن اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در پایان اجازه می دهیم باسلوق ها به مدت ۲ تا ۳ روز آویزان بمانند تا خشک شوند. پس از اینکه باسلوق ها خشک شدند، نخ های درون آنها را به آرامی خارج می کنیم، سپس باسلوق ها را به اندازه دلخواه برش می زنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 23 شهریور 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه کیک سه رنگ خوشمزه و مخصوص به روش کافی شاپی

طرز تهیه کیک سه رنگ خوشمزه و مخصوص به روش کافی شاپی

طرز تهیه کیک سه رنگ کیک سه رنگ، یک کیک زبرا است که با نسکافه و پودر کاکائو طعم دار می شود. این کیک یک کیک خاص است که نیاز به تزیین …

طرز تهیه چیز کیک نیویورکی خوشمزه و مخصوص به روش قنادی

طرز تهیه چیز کیک نیویورکی خوشمزه و مخصوص به روش قنادی

طرز تهیه چیز کیک نیویورکی چیز کیک یکی از کیک های مورد علاقه در سراسر جهان است. روش های مختلفی برای تهیه چیز کیک ارائه شده است. یکی از این روش ها، …

طرز تهیه شیرینی زبان گنجشکی خوشمزه مناسب برای پذیرایی

طرز تهیه شیرینی زبان گنجشکی خوشمزه مناسب برای پذیرایی

طرز تهیه شیرینی زبان گنجشکی شیرینی زبان گنجشکی یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه ایرانی است که معمولا به همراه چای سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.