طرز تهیه باسلوق پرتقالی خوشمزه و مجلسی با رنگ نارنجی

طرز تهیه باسلوق پرتقالی

طرز تهیه باسلوق پرتقالی راحت الحلقوم پرتقالی باسلوق با ژله پرتقال xvc jidi fhsg r vjrhgd

باسلوق پرتقالی یکی از انواع شیرینی ها خوشمزه و مجلسی ایرانی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. باسلوق پرتقال را می توانیم به با ژلاتین درست کنیم، یا با همین روش از ترکیب نشاسته و ژله استفاده کنیم. این شیرینی خوشمزه یکی از سنتی ترین شیرینی های ایرانی است که همانطور که در بالا اشاره کردیم با دستورهای بسیار متنوعی تهیه می شود و برای هر مناسبتی با طعمی متنوع تهیه می شود. مثلا باسلوق برای شب یلدا با طعم هایی مثل طعم انار، پرتقال و لبو تهیه می شود و در مناسبت های دیگر مانند عید نوروز معمولا با طعم گردویی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم باسلوق پرتقال
نشاسته½ لیوان
آب سرد1.5 لیوان
شکر½ لیوان
روغن یا کره½ قاشق غذاخوری
ژله پرتقال1 بسته
گلاب3 قاشق غذاخوری

دستور تهیه باسلوق پرتقال

مرحله اول

برای تهیه باسلوق پرتقالی خوشمزه ابتدا ظرف مورد نظر برای ریختن مایه باسلوق را انتخاب می کنیم و پلاستیک فریزر داخل آن می اندازیم و کنار می گذاریم. در ادامه آب سرد را داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله نشاسته را به آن اضافه می کنیم و با قاشق هم می زنیم تا مخلوط شوند. در ادامه هر طعم ژله ای که مورد پسندتان است را همراه با شکر اضافه می کنیم. ( در این دستور از ژله پرتقالی استفاده می کنیم )

مرحله سوم

سپس با همزن دستی مواد را می زنیم تا کاملا شکر و نشاسته حل شوند. قابلمه را روی حرارت کم می گذاریم تا بوی خامی نشاسته از بین برود و مداوم مواد را با قاشق هم می زنیم تا کمی غلظت بگیرد و آنوقت گلاب را می افزاییم.

مرحله چهارم

سپس به همزدن ادامه می دهیم و 3 دقیقه بعد کره را اضافه می کنیم و با مواد مخلوط می کنیم تا کره هم به طور کامل ذوب شود. می توانید برای اینکه باسلوق های کشداری داشته باشید 1 قاشق غذاخوری پودر ژلاتین نیز اضافه کنید.

مرحله پنجم

زمانیکه مایه ما از ظرف کاملا جدا می شد یعنی قوام یافته و به غلظت مطلوبی رسیده است و قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و مایه را داخل ظرفی که پلاستیک داخل آن انداختیم می ریزیم و سطح آن را صاف می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله ظرف حاوی باسلوق را داخل یخچال قرار می دهیم تا به مدت 5 ساعت باسلوق ما آماده شود. در ادامه داخل بشقابی کمی نشاسته ذرت یا پودر نارگیل می ریزیم و ظرف باسلوق را از داخل یخچال بیرون می آوریم.

مرحله هفتم

سپس به هر صورت که تمایل دارید ( مکعبی مربع یا لوزی ) آن را برش می زنیم و باسلوق ها را داخل نشاسته ذرت قرار می دهیم و می غلطانیم تا کاملا آغشته به آن شوند و در ظرف مورد نظرمان باسلوق ها را می چینیم.نوش جان

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در جمعه 5 دی 1399
مطالب مرتبط
طرز تهیه کیک ماگما ساده و خوشمزه به روش کافی شاپی

طرز تهیه کیک ماگما ساده و خوشمزه به روش کافی شاپی

طرز تهیه کیک ماگما کیک ماگما یکی از انواع کیک های خوشمزه بین المللی است که با رسپی های متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز …

طرز تهیه شیرینی کره ای خوشمزه و مخصوص برای عید نوروز

طرز تهیه شیرینی کره ای خوشمزه و مخصوص برای عید نوروز

طرز تهیه شیرینی کره ای شیرینی کره ای یکی از شیرینی هایی است که برای شب عید می توان تهیه نمود. این شیرینی جزو شیرینی هایی است که به راحتی با ساده …

طرز تهیه شیرینی سرغربیلی خوشمزه به روش گرگانی

طرز تهیه شیرینی سرغربیلی خوشمزه به روش گرگانی

طرز تهیه شیرینی سرغربیلی شیرینی سرغربیلی یکی از شیرینی های قدیمی و سنتی ایرانی است که اصالتا متعلق به شهر گرگان می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.