طرز تهیه باقلوای ارده خوشمزه و مخصوص به روش ترکیه ای

طرز تهیه باقلوای ارده

باقلوای ارده , طرز تهیه باقلوای ارده , دستور پخت باقلوای ارده

باقلوای ارده یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و بسیار محبوب در خاورمیانه است که مانند دیگر باقلواها در دسته بندی شیرینی ها شربتی قرار می گیرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه باقلوای ارده در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم باقلوای ارده
ارده۱ لیوان
کره۱۷۵ گرم
مغز گردوی خرد شده۱ پیمانه
ورق یوفکا مخصوص باقلوا۹ عدد
مواد لازم شربت بار
آب۳ لیوان
شکر۳ لیوان
آب لیمو ترش۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه باقلوای ارده

مرحله اول

برای تهیه باقوای خوشمزه با طعم ارده ابتدا باید شربت بار را آماده کنیم. برای این منظور شکر را به همراه آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا شربت شروع به جوشیدن کند.

مرحله دوم

هر از گاهی باید شربت را هم بزنیم تا شکر به طور کامل درون آب حل شود. پس از اینکه شربت شروع به جوشیدن کرد، حرارت را ملایمتر می کنیم و آب لیمو ترش را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم شربت حدود ۱۰ دقیقه با حرارت ملایم بجوشد.

مرحله سوم

پس از گذشت ۱۰ دقیقه که شربت بار ( فوت و فن های شربت بار باقلوا ) غلیظ شد، آنرا از روی حرارت کنار می گذاریم. برای تهیه باقلوا، ابتدا یک ورق یوفکا را روی سطح کار باز می کنیم، سپس دو و نیم قاشق ارده و مقدار زیادی گردوی خرد شده روی آن می ریزیم.

مرحله چهارم

حتما باید گردو ها را خرد کنیم تا خمیر یوفکا را هنگام رول کردن پاره نکنند. نکته دیگر اینکه باید ارده و گردو را به صورت پخش روی خمیر یوفکا بریزیم. در ادامه یک سیخ چوبی یا ورنده نازک بین خمیر قرار می دهیم و آنرا به دور آن رول می کنیم.

مرحله پنجم

پس از اینکه خمیر ار ول کردیم، آنرا از کناره ها با دست فشار می دهیم تا رول ما حالتی چروک پیدا کند. در ادامه رول ها را به همین شکل درست می کنیم و درون یک قالب مناسب می چینیم. حالا می توانیم هر رول را به دلخواه به چند قسمت تقسیم کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله فر را با دمای ۱۶۵ درجه سانتیگراد روشن می کنیم، سپس کره را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و روی بخار آب به روش بن ماری ( دانستنی های روش بن ماری ) ذوب می کنیم، سپس با برس روی رول ها درون قالب می مالیم.

مرحله هفتم

حالا قالب را درون فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم باقلواها تغییر رنگ دهند و رنگشان مایل به قهوه ای شود، سپس آنها را از فر خارج کرده و ۵ دقیقه زمان می دهیم تا از حرارت بیفتند، سپس شربت بار ولرم را روی باقلواها می ریزیم.

مرحله هشتم

توجه داشته باشید که اگر باقلواها کاملا برشته نشده باشند، شربت بار آنها را خمیر می کند. حالا باقلواها را چند ساعت در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا شربت به طور کامل به خوردشان برودد، سپس در ظرف چیده و سرو می کنیم.

مرحله نهم

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشیم این است که شربت باقلوا باید مانند شربت زولبیا و بامیه غلیظ باشد. نکته دیگر اینکه اگر زمان خارج کردن باقلوا از فر متوجه شدیم، به خوبی برشته نشده است، می توانیم چند دقیقه آنرا زیر گریل فر قرار دهیم تا برشته شود.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در شنبه 20 شهریور 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.