طرز تهیه تافی شکلاتی خوشمزه و مخصوص با طعم کره ای

طرز تهیه تافی شکلاتی

تافی شکلاتی , طرز تهیه تافی شکلاتی , دستور پخت تافی کره ای شکلاتی

تافی شکلاتی یکی از انواع شکلات های نوستالوژیک در میان ایرانیان است که حالتی نرم و کشدار دارد. این شکلات خوشمزه را می توانید به سلیقه خود با طعم های بسیار متنوعی درست کنید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه تافی شکلاتی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم تافی شکلاتی
شکلات تلخ ۵۶ درصد۱۸۰ گرم
شکلات سفید۶۰ گرم
کره کاکائو۳۵ گرم
شکر۳۰۰ گرم
گلوکز ۴۳ درصد۳۲۰ گرم
خامه صبحانه ۳۳ درصد چربی۲۰۰ گرم

طرز تهیه تافی شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه تافی خوشمزه با طعم شکلاتی ابتدا کره کاکائو را به همراه شکلات تلخ و شکلات سفید درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و با هم ترکیب می کنیم تا یکدست شوند، سپس آنرا کنار می گذاریم و به سراغ آماده کردن دیگر مواد می رویم.

مرحله دوم

در این مرحله یک قابلمه مناسب دیگر انتخاب می کنیم و شکر را به همراه خامه و گلوکز درون آن میریزیم. حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و هر چند لحظه یک بار مواد را هم می زنیم تا به نقطه جوش برسند.

مرحله سوم

اگر دما سنج دارید، دمای مخلوط خامه باید به ۱۲۰ درجه سانتیگراد برسد. اگر دماسنج هم در دسترس نیست همین که مواد در حال جوشیدن باشند (یعمی به طور کامل قُل بزند و حباب بیندازد ) ، یعنی دمای آنها بالای ۱۰۰ درجه است.

مرحله چهارم

پس از اینکه حرارت مواد به دمای بیش از ۱۰۰ درجه رسید، قابلمه را به سرعت از روی حرارت کنار می گذاریم و اجازه می دهیم تا مواد درون قابلمه از قل بیفتند و دیگر حباب نزنند، سپس مخلوط خامه را درون قابلمه حاوی شکلات می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مواد را با سرعت مخلوط می کنیم تا یکدست شوند؛ در ادامه مواد را درون یک قالب سیلیکونی می ریزیم و قالب را به مدت ۱۰ ساعت در یک جای خشک و خنک قرار می دهیم تا خودش را بگیرد و آماده شود.

مرحله ششم

به هیچ وجه مایه تافی را در یخچال قرار ندهید، اگر جای خنکی در منزل ندارید، درون یک ظرف مقداری یخ بریزید و درب آنرا بگذارید، سپس قالب تافی ها روی درب ظرف قرار دهید. در پایان تافی ها را به شکل دلخواه برش زده و سرو می کنیم.

مرحله هفتم

این شکلات به دلیل اینکه مواد نگهدارنده ندارد باید طی یک هفته مصرف شود. در صورتی که می خواهید تافی ها مدت زمان طولانی تری سالم بمانند، آنها درون یک ظرف شیشه ای درب دار بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 15 شهریور 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.