طرز تهیه ووپی پای شکلاتی خوشمزه و مخصوص امریکایی

طرز تهیه ووپی پای شکلاتی

طرز تهیه ووپی پای شکلاتی , دستور پخت شیرینی ووپی پای شکلاتی

ووپی پای یکی از تنقلات محبوب آمریکائی است که به شکل مینی ساندویچ ، از دو کیک گرد و لطیف که به اندازه ی کف دست تشکیل شده است و وسط این دو لایه با یک کِرِم پر می شود. کیک ها و شیرینی های ساندویچ شکل از دوران ویکتوریایی (۱۹۰۱ – ۱۸۳۷) در دنیای شیرینی پزی معرفی و متدوال شد. سایز ووپی پای از شیرینی های ساندویچی مشابه آن خیلی بزرگتر است، بقیه ی شیرینی های ساندویچی اندازه ی بیسکویت هستند ولی ووپی پای اندازه ی کف دست هست و معمولا بین دو نفر تقسیم می شود. این شیرینی از ابتکارات فرقه ی آمیش ایالت پنسیلوانیای آمریکا است. مردمان این فرقه بسیار سنتی، بدون امکانات و ساده زندگی می کنند. آنها از کیک های باقیمانده، این دسر را برای بچه ها درست می کردند و گفته شده وقتی بچه هایشان داخل کیف مدرسه خود چنین اسنکی را می دیدند از شادی داد می زدند Whoopie ( به معنای هوووورررا) و به نوعی این اسم از ابراز علاقه ی بچه ها به این دسر روی آن گذاشته شده است. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ووپی پای شکلاتی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم ووپی پای شکلاتی
مارگارین یا کره یا روغن مایع۱۰۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
شکر۱ لیوان
شیر یا آب۱ لیوان
کاکائو۳ قاشق غذا خوری
آردبه مقدار لازم (تقریبا دو و نیم لیوان)
وانیل۱ قاشق چای خوری
بکینگ پودر۱ قاشق مربا خوری

طرز تهیه ووپی پای شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی خوشمزه و مخصوص ووپی پای شکلاتی در ابتدای کار، کره را نیم ساعت زودتر از یخچال خارج می کنیم تا به خوبی نرم شود و به دمای اتاق برسد. در صورت تمایل می توان از روغن مایع به جای کره استفاده کرد.

مرحله دوم

در این مرحله در یک کاسه مناسب کره را به همراه تخم مرغ و شکر اضافه می کنیم و با همزن برقی به خوبی هم می زنیم، بعد از اینکه مخلوط کاملاً کش دار  و یکدست شد، شیر یا آب را به آن اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم.

طرز تهیه ووپی پای شکلاتی

پس از مخلوط شدن مواد مایع، مواد خشک را به آن اضافه می کنیم، آرد را الک می کنیم و اضافه می کنیم. آرد را باید کم کم و به صورت کنترل شده اضافه کنیم که مواد مخلوط شده خیلی رقیق و یا خیلی سفت و غلیظ نباشد.

مرحله چهارم

مخلوط را که آماده کرده‌ایم، درون کیسه قیف می ریزیم، مخلوط را روی سینی فر که روی آن کاغذ روغنی پهن کرده‌ایم به اندازه دایره کوچک می ریزیم، شکل آن مهم نیست که کاملاً منظم باشد چون در هنگام پخت، پف می‌کند.

مرحله پنجم

آنها را در فر که از قبل گرم شده با دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد به مدت حدودا ۸ دقیقه می گذاریم تا بپزد، البته زمان پخت به نوع فر هم بستگی دارد. بعد از پخته شدن کیک اجازه می‌دهیم خنک شود، سپس یک طرف کیک خامه فرم گرفته شده می ریزیم.

طرز تهیه ووپی پای شکلاتی

سپس روی دیگر را با کیک دیگری می پوشانیم. برای تزیین ۸۰ گرم شکلات را به روش بن ماری ذوب می کنیم و روی کیک های ساندویچی می ریزیم. برای وسط دو کیک می توان از خامه فرم گرفته قنادی و یا شکلات صبحانه و یا گاناش استفاده کرد.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 24 خرداد 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه کیک قابلمه ای ساده و خانگی با طعم خوشمزه

طرز تهیه کیک قابلمه ای ساده و خانگی با طعم خوشمزه

طرز تهیه کیک قابلمه ای کیک قابلمه ای یکی از انواع کیک های ساده و خوشمزه ایرانی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله …

طرز تهیه مارشمالو خانگی خوشمزه و مخصوص به روش بازاری

طرز تهیه مارشمالو خانگی خوشمزه و مخصوص به روش بازاری

طرز تهیه مارشمالو مارشمالو یکی از انواع شیرینی های خوشمزه بین المللی است که با طعم های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با سایت چی …

طرز تهیه فاج شکلاتی خوشمزه و مجلسی مناسب پذیرایی

طرز تهیه فاج شکلاتی خوشمزه و مجلسی مناسب پذیرایی

طرز تهیه فاج شکلاتی فاج شکلاتی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و فوری بین المللی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.