طرز تهیه کیک دالگونا خوشمزه و مخصوص به روش خانگی

طرز تهیه کیک دالگونا

کیک دالگونا , طرز تهیه کیک دالگونا , دستور پخت کیک دالگونا

کیک دالگونا، یکی از کیک های دورنگی است که می توانید آن را در کنار شیر، چای و یا قهوه سرورکنید. لایه پایینی این کیک شیری و لایه بالایی آن قهوه ای است و طعم بینهایت خوشمزه ای دارد. ترکیب طعم وانیل و قهوه در این کیک بسیار دلنشین است. انواع کارخانه ای کیک دالگونا غلب مواد نگهدارنده دارند. البته در برخی از کیک پزی های خانگی یا فروشگاه هایی که محصولات ارگانیک می فروشند نیز این کیک را می توانید تهیه کنید. این کیک را به شکل سنتی در قالب مستطیلی یا همان لوف درست می کنند. ما در این مقاله به آموزش کیک دالگونا می پردازیم. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک دالگونا در ادامه با سایت اموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک دالگونا
تخم مرغ۲ عدد
شکر۹۷ گرم ( نصف پیمانه منهای یک و نیم ق غ)
ماست شیرین۳ قاشق غذاخوری
روغن مایع۶/۱ پیمانه
آرد سفید۱۵۰ گرم
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
وانیلبه میزان لازم
نسکافه۱ قاشق غذاخوری
شکر۲ قاشق غذاخوری
آب جوش۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک دالگونا

مرحله اول

برای تهیه کیک خوشمزه با طعم قهوه دالگونا در ابتدا باید لایه دالگونا یا نسکافه ای را درست کنید. برای این کار نسکافه را با ۲ قاشق شکر و آب جوش مخلوط کنید. حتما باید این مخلوط را با همزن برقی بزنید تا شکل خامه ای به خود بگیرد و رنگ آن کمی روشن شود.

مرحله دوم

حالا باید آن را کنار بگذارید تا کمی استراحت کند. تخم مرغ ها را به همراه شکر و مقداری وانیل مخلوز کنید. حالا باید این مواد را نیز با همزن برقی بزنید. این کار را تا جایی ادامه دهید که مواد کاملا حجیم و کرم رنگ بشوند.

مرحله سوم

در این مرحله ماست را اضافه کنید. کمی هم بزنید. سپس روغن را اضافه کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید. یادتان باشد که در هم زدن مواد زیاده روی نکنید. در یک ظرف تمیز، آرد ریخته و با بکینگ پودر مخلوط کنید.

مرحله چهارم

حالا آرد را ۳ با الک کنید تا کاملا یکدست شود. الک کردن آرد یکی از اصول بسیار پایه ای در تهیه کیک و شیرینی است که به هیچ وجه نباید دست کم بگیرید. بعد از اینکه آرد به خوبی الک شد؛ آن را در چند مرحله به مواد کیک اضافه کنید.

مرحله پنجم

این اصل یادتان باشد که شما همیشه باید دو سوم قالب را با مایع کیک پر کنید. کیک دالگنا نوعی کیک اسفنجی است و در در نتیجه پف می کند. اگر قالب شما کوچک است تمام مواد را درون آن نریزید. ابتدا در کف قالب کاغذ روغنی بیندازید. سپس دیواره ها و کف قالب را کاملا چرب کنید.

مرحله ششم

نیمی از مواد را در قالب بریزید. سپس ترکیب خامه ای دالگونا را با نیم دیگر مایع کیک مخلوط کرده و آرام به قالب اضافه کنید. در نهایت باید دو سوم قالب از مواد کیک پوشیده شده باشد. فر را از قبل بر روی درجه ۱۸۰ گرم کنید.

مرحله هفتم

اجازه دهید تا کیک برای مدت ۳۵ دقیقه در فر بماند تا حسابی بپزد. بعد از این مدت می توانید در فر را باز کرده و کیک را چک کنید. کافی است یک خلال دندان به کیک فرو کنید. اگر چیزی به خلال دندان نچسبید می توانید اطمینان حاصل کنید که کیک کاملا پخته است.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در شنبه 13 شهریور 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.