طرز تهیه شکلات مغزدار قهوه خوشمزه مناسب برای پذیرایی

طرز تهیه شکلات مغزدار قهوه

طرز تهیه شکلات مغزدار قهوه

شکلات مغزدار قهوه یکی از انواع شکلات های خوشمزه و پر مصرف در سراسر جهان است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شکلات مغزدار قهوه در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم شکلات مغزدار قهوه
شکلات تخته ای۵۰۰ گرم
روغن نارگیل۱ قاشق مرباخوری
کرمفیل شیریبه مقدار لارم
پودر قهوه فوری و نسکافهبه میزان لازم

طرز تهیه شکلات مغزدار قهوه

مرحله اول

قبل از هرچیزی باید بدانید که می توانید از شکلات تلخ و یا شکلات سکه ای استفاده کنید. برای تهیه شکلات مغزدار با طعم قهوه ابتدا شکلات تخته ای را به صوتر قطعات ریز خرد کرده تا بتوانید آن را راحت تر ذوب کنید.

مرحله دوم

در این مرحله شکلات های خرد شده را به روی حرارت بخار کتری یا سماور قرار دهید تا به روش غیر مستقیم بن ماری به آرامی ذوب شود. شکلات را حتما در یک ظرف تمیز بریزید و از وارد شدن آب به داخل آن جلوگیری کنید.

مرحله سوم

شکلات ذوب شده را از روی حرارت بردارید. حالا کمی روغن نارگیل را به همراه پودر قهوه اضافه کرده و به خوبی هم بزنید. این کار را تا جایی انجام دهید که شکلات کاملا روان شود. در این مرحله می توانید آن را به خوبی داخل قالب شکلات بریزید.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید که بهتر است از قالب شکلات مرغوب استفاده کنید. قالب را به کمک قلموی مخصوص به شکل یکنواخت به شکلات آغشته کنید. حالا باید قالب را درون یخچال با فریزر قرار دهید تا به خوبی سفت شود.

مرحله پنجم

در مدت زمانی که شکلات داخل یخچال است؛ به سراغ کرمفیل بروید. قهوه و دانه های نسکافه را با پشت قاشق کمی پودر کنید. حالا این پودر را به کرمفیل اضافه کنید تا کاملا طعم قهوه به خود بگیرد. حتما کرمفیل را به خوبی هم بزنید.

مرحله ششم

برای پر کردن داخل شکلات ها باید از قیف مخصوص شکلات سازی استفاده کنید البته نیازی به ماسوره نیست. کرمفیل را داخل قیف ریخته و آن را داخل شکلات های منجمد شده بریزید. حالا باید روی آن را با شکلات مایع بپوشانید.

مرحله هفتم

باید تمام سطح شکلات به شکل کامل پوشانده شود. شکلات ها را دوباره داخل یخچال یا فریزر قرار دهید تا به خوبی سفت شود. بعد از اینکه شکلات ها کاملا سفت شد می توانید آن ها را به راحتی از قالب جدا کنید.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 19 مهر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.