طرز تهیه پنکیک رژیمی خوشمزه و مخصوص با کالری پایین

طرز تهیه پنکیک رژیمی

طرز تهیه پنکیک رژیمی با جو دوسر بدون شکر بدون جو دوسر بدون شیر کالری پنکیک رژیمی با شیر بدون موز

پنکیک یکی از صبحانه های معروف انگلیسی است که در تابه پخته و با عسل یا شکلات و خامه و انواع میوه ها سرو می شود. در دستور زیر پنکیک رژیمی تهیه شده است. در این پنکیک از جوپرک پودر شده و عسل و موز استفاده شده است. این پنکیک بسیار خوشمزه و مقوی است و می توان به راحتی در منزل تهیه و سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پنکیک رژیمی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم پنکیک رژیمی
جو پرک۲ پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
موز رسیده۱ عدد
شیریک و یک چهارم پیمانه
بکینگ پودریک و نیم قاشق چای خوری
وانیلیک چهارم قاشق چای خوری
نمکیک چهارم قاشق چای خوری
عسل۱ تا ۲ قاشق غذا خوری
دارچیننصف قاشق چای خوری

طرز تهیه پنکیک رژیمی

مرحله اول

برای تهیه پنکیک رژیمی خوشمزه در ابتدای کار، جو پرک را درون آسیاب می ریزیم و به طور کامل پودر می کنیم، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه بکینگ پودر و نمک را به کاسه اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

در یک کاسه دیگر، تخم مرغ و وانیل را می ریزیم و با چنگال یا همزن دستی به خوبی هم می زنیم تا از تخم مرغ از حالت لختگی خارج شده و کاملا یکدست شود. در ادامه شیر را به مخلوط تخم مرغ اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله موز را یا پوره می کنیم، یا به طور کامل له می کنیم، سپس عسل را به همراه دارچین اضافه کرده و با هم به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد کاملا یکدست شوند. می توان درون میکسر یا مخلوط کن ریخت تا کامل میکس شود.

مرحله چهارم

در آخر مخلوط جو پرک پودر شده را به دیگر مواد اضافه کرده و هم می زنیم تا مایه پنکیک کاملا ترکیب و یکدست شود. توجه داشته باشید که در پایان کار باید غلظت مایه پنکیک کمی شل تر از ماست باشد و حالت شبیه به فرنی داشته باشد.

مرحله پنجم

اگر غلظت مایه پنکیک بیشتر بود کمی شیر اضافه می کنیم و به خوبی مجددا مخلوط می کنیم تا مایه پن کیک به غلظت مورد نظرمان برسد. در ادامه یک تابه کوچکو را با اسپری روغن چرب کرده و روی حرارت قرار می دهیم تا کاملا گرم شود.

مرحله ششم

حالا با ملاقه از مایه پنکیک درون تابه می ریزیم و پس از اینکه شروع به حباب زدن کرد، آنرا بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز به خوبی طلایی شود. در پایان پنکیک ها را روی هم قرار می دهیم و به همراه عسل یا هر ماده دیگری سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 1 شهریور 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.