طرز تهیه کیک بستنی براونی خوشمزه و مخصوص به روش قنادی

طرز تهیه کیک بستنی براونی

کیک بستنی براونی , طرز تهیه کیک بستنی براونی , دستور پخت کیک بستنی براونی

کیک یکی از دسر یا میان وعده های رایج است که در مراسم های مختلف مانند تولد و عروسی هم استفاده می شد. کیک براونی یک نوع کیک شکلاتی است که روی آن سس شکلات ریخته می شود. در این دستور، طرز تهیه کیک بستنی براونی بیان شده است. در این کیک بین دو لایه کیک از بستنی استفاده می شود که همین باعث خوشمزه تر شدن این کیک ها نسبت به کیک های خامه ای است. اما این کیک حتما باید در فریزر نگهداری شود و بعد از این که از فریزر خارج شد، مصرف شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک بستنی براونی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک بستنی براونی
کره بدون نمک، ذوب و سرد شده۲ پیمانه معادل ۴۵۲ گرم
شکر سفید۲ پیمانه معادل ۴۰۰ گرم
شکر قهوه ای روشن۱ پیمانه معادل ۲۰۰ گرم
تخم مرغ بزرگ۸ عدد
عصاره وانیل۱ قاشق غذا خوری
پودر کاکائو تلخ۲ پیمانه معادل ۱۶۸ گرم
بکینگ پودر۱ قاشق مربا خوری
آرد۲ پیمانه معادل ۲۴۰ گرم
نمک۲ قاشق چای خوری
مواد لازم برای سس فاج شکلاتی
شکلات تلخ۱ پیمانه معادل ۱۷۵ گرم
شیر تغلیظ شده یا شیر عسل۱۷۰ گرم
خامه پر چربنصف پیمانه معادل ۱۲۰ میلی لیتز
مواد لازم برای فیلینگ
بستنی با طعم دلخواه۳ تا ۴ پیمانه

طرز تهیه کیک بستنی براونی

مرحله اول

برای تهیه کیک بستنی خوشمزه و مخصوص با براونی در ابتدای کار، دمای فر را روی ۲۵۰ درجه فارنهایت معادل ۱۷۵ درجه سانتی گراد روشن می کنیم. دو تا قالب کمربندی به قطر ۲۳ سانتی متر را چرب می کنیم.

مرحله دوم

کف قالب را کاغذ روغنی پهن می کنیم. سپس در یک کاسه بزرگ کره، شکر سفید و قهوه ای، تخم مرغ و وانیل را با هم مخلوط می کنیم. از مخلوط کن یا همزن پایه ای استفاده نمی کنیم و فقط با همزن دستی هم می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله پودر کاکائو و آرد و بکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کرده و الک می کنیم. سپس به مایه اضافه می کنیم و با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شود. مایه براونی را در دو تا قالب به طور مساوی تقسیم می کنیم.

مرحله چهارم

سپس به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه می گذاریم در فر تا بپزد. تا زمانی که براونی ها آماده شود.، با خلال دندان تست می کنیم. قالب را زمان بیشتری نمی گذاریم تا به صورت کیک نشود. بعد از این که از فر خارج کردیم، ۱۰ دقیقه کنار می گذاریم تا خنک شود.

مرحله پنجم

در این مرحله کیک را از قالب خارج کرده و کاغذ روغنی را به توری سیمی منتقل می کنیم و اجازه می دهیم تا کیک کاملا خنک شود. شکلات و شیر تغلیظ شده شیرین شده و خامه پرچرب را درون یک کاسه می ریزیم.

مرحله ششم

سپس به مدت ۲ دقیقه در ماکروویو قرار می دهیم تا قوام سس شکلاتی بدست آید. هر ۲۰ ثانیه آن را هم می زنیم تا شکلات خیلی سریع داغ نشود. یک لایه از کیک براونی را کف یک قالب کمربندی ۲۳ سانتی متر قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله نیمی از سس فاج شکلاتی را روی آن می ریزیم و ۳ تا ۴ پیمانه بستنی را داخل قالب می ریزیم و به طور مساوی پخش می کنیم. باید مراقب بود که قالب را بیش از حد پر نکنیم. سس شکلات فاج بیشتری می ریزیم.

مرحله هشتم

لایه براونی را روی بستنی قرار می دهیم و حداقل ۱۲ ساعت یا تا زمانی که سفت شود در فریزر قرار می دهیم. برای این که سرو کنیم می توانیم کیک را به برش های نازک تقسیم کرده و سس شکلات باقی مانده را روی آن بریزیم و سرو کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در یکشنبه 24 مرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.