طرز تهیه دسر هلو خوشمزه و مجلسی به روش جدید ایتالیایی

طرز تهیه دسر هلو

طرز تهیه دسر هلو گلاب با ژله خوشمزه با بستنی دو رنگ مخصوص xvc jidi nsv ig

دسر هلو یکی از انواع دسرهای خوشمزه و مجلسی است که با دستورها و مواد بسیار متنوعی تهیه می شود. این دسر خوشمزه دارای دستورهای بسیار زیادی می باشد و ما می توانیم به سلیقه خود آنرا به همراه نشاسته، ژله یا مانند این دستور با پودر ژلاتین درست کنیم. در تهیه این دسر خوشمزه از شیر و خامه استفاده می شود که باعث می شود این دسر فو قالعاده لطیف و خوشمزه شود. این دسر خوشمزه به دلیل اینکه میوه هل در تمام فصل ها موجود نمی باشد یک دسر فصلی محسوب می شود. اما در صورت تمایل می توانیم این دسر با کمپوت هلو در تمام فصل های سال درست کنیم، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۱۲ نفر
شیر۳ پیمانه
کمپوت هلو۱ قوطی
زرده تخم مرغ۶ عدد
شکر۱ پیمانه
خامه صبحانه۲ بسته
پودر ژلاتین۳ قاشق غذاخوری
وانیلیک چهارم قاشق چایخوری
آب کمپوت هلو۱ پیمانه

دستور تهیه دسر هلو

مرحله اول

برای تهیه دسر هلوی خوشمزه ایتالیایی ابتدا شیر را داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا جوش بیاید، پس از اینکه شیر به نقطه جوش رسید، حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه زرده های تخم مرغ را به صورت جداگانه با شکر و وانیل مخلوط می کنیم تا کاملا غلیظ و کشدار شود. حالا مخلوط زرده تخم مرغ و شکر را کم کم به شیر اضافه می کنیم و متداوم هم می زنیم تا با هم یکدست شوند.

مرحله سوم

پس از اضافه کردن مخلوط زرده تخم مرغ و شکر  حدود یک دقیقه مواد را هم می زنیم تا زرده ها بپزند سپس قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم. در ادامه ژلاتین را داخل آب کمپوت هلو می ریزیم.

مرحله چهارم

سپس به روش بن ماری روی بخار کتری یا سماور قرار می دهیم تا ژلاتین به طور کامل در آب کمپوت هلو حل شود. در ادامه مخلوط ژلاتین را به قابلمه شیز اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله پنجم

خامه ها را داخل یک ظرف به صورت جداگانه با قاشق هم می زنیم تا صاف و یکدست شوند سپس کمی از مایه شیر داخل خامه می ریزیم تا دمای خامه با دما شیر یکسان شود، سپس خامه را نیز به قابلمه حاوی شیر اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

حالا کمپوت هلو را خرد می کنیم و به مواد اضافه می کنیم و خوب با هم میکس می کنیم تا یکدست شوند سپس دسر را داخل ظرف مورد نظرمان می ریزیم و در یخچال قرار می دهیم تا ببندد. در آخر روی دسر را با کمپوت هلو یا هلوی تازه تزیین می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در دوشنبه 13 بهمن 1399
مطالب مرتبط
طرز تهیه چیز کیک شاتوت خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه چیز کیک شاتوت خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه چیز کیک شاتوت چیز کیک شاتوت یکی از انواع دسرهای ساده و خوشمزه بین المللی است که با مواد بسیار متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله …

طرز تهیه دسر پادیشاه سارماسی دسر شیک و خوشمزه ترکیه ای

طرز تهیه دسر پادیشاه سارماسی دسر شیک و خوشمزه ترکیه ای

طرز تهیه دسر پادیشاه سارماسی دسر پادیشاه سارماسی، یک دسر ترکیه ای ویژه برای مهمانی های رسمی است. اگر تصمیم دارید برای پذیدایی از مهمانان خاص و ویژه دسر پادیشاه سارماسی یک …

طرز تهیه دسر حلاالزنقات خوشمزه و ساده به روش عربی

طرز تهیه دسر حلاالزنقات خوشمزه و ساده به روش عربی

طرز تهیه دسر حلاالزنقات دسر حلاالزنقات یکی از انواع دسرهای محبوب عربی است که با طعم های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.