طرز تهیه نان استروسل خوشمزه و مخصوص به روش آلمانی

طرز تهیه نان استروسل آلمانی

نان استروسل آلمانی , طرز تهیه نان استروسل آلمانی , دستور پخت نان استروسل آلمانی

نان پنبه ایی استروسل با تلفظ آلمانی اشتروسل یک نان عالی با بافت پنبه ای است. این نان همان طور که از بافتش پیدا است نرم است. این نان یک لایه استروسل دارد که عمدتاً تشکیل شده از آرد، کره، شکر و گردوی خرد شده یا شکلات و غیره می باشد. معمولاً این لایه هم وسط نان و کیک و هم روی نان و کیک ریخته می‌شود. اشتروسل همان اشترودل خودمان است. اشترودل یک نوع غذا و دسر است که در طعم های شور و شیرین تهیه می‌شود. اشترودل از یک لایه نازک خمیر پخته تشکیل شده که با مواد و مخلفات مختلفی پر می‌شود و به صورت رول طبخ می‌گردد. اشترودل در کشورهای مختلف با طعم ها و مواد متنوعی طبخ می گردد و در ایران با انواع گوشت، پنیر، و سبزیجات تحت عنوان اشترودل گوشت، اشترودل مرغ و … تهیه و به عنوان شام یا نهار سرو می‌شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان استروسل آلمانی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان استروسل آلمانی
آرد۴۸۰ گرم
شکر۴۰ گرم
نمک۶ گرم
تخم مرغ کامل۸۰ گرم
مخمر فوری۶ گرم
شیر خشک شیرین۱۵ گرم
شیر سرد۷۰ میلی لیتر
آب سرد۱۷۰ میلی لیتر
کره به دمای محیط رسیده۵۰ گرم
مواد میانی
کره نرم شده۷۰ گرم
پودر شکر۳۰ گرم
شکلات چیپسیبه مقدار دلخواه
نشاسته ذرت۱ قاشق چای خوری یا ۵ گرم
تخم مرغ کامل۲۵ گرم
شیر خشک۶۵ گرم

طرز تهیه نان استروسل آلمانی

مرحله اول

برای تهیه نان خوشمزه استروسل آلمانی در ابتدای کار، خمیر را آماده می‌ کنیم. تمام مواد غیر از آرد و کره را در کاسه می‌ ریزیم. تخم مرغ را ابتدا در یک کاسه می زنیم سپس آن را وزن می کنیم و به مواد اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله آرد را کم کم اضافه می‌ کنیم. این خمیر کمی چسبناک است. در آخر کره نرم شده را اضافه می‌ کنیم و هم می‌زنیم تا خمیر یکدست شود. خمیر را در کاسه ای چرب قرار داده و روی آن را می پوشانیم.

مرحله سوم

سپس یک ساعت استراحت می ‌دهیم و در این بین مواد میانی را آماده می ‌کنیم. برای تهیه مواد میانی یک کاسه برداشته و کره و پودر شکر را درون آن می ریزیم و بهم می ‌زنیم. تخم مرغ، نشاسته و شیر خشک را اضافه می‌ کنیم و هم می‌ زنیم تا یکدست شود.

مرحله چهارم

پس از استراحت پف خمیر را می ‌گیریم و دو تا خمیر مستطیلی به سایز تقریبی ۳۵ در ۲۵ پهن می کنیم. انتهای خمیر را به شکل نواری برش می‌زنیم و در ابتدای خمیر مواد میانی را می‌گذاریم و شکلات چیپسی را روی مواد میانی می ریزیم و رول می‌ کنیم.

مرحله پنجم

خمیر ها را کنار هم با کمی فاصله در قالب لوف می‌گذاریم. از قالب نان تست استفاده کردیم. روی خمیر را با یک پارچه تمیز می پوشانیم و به مدت ۵۰ دقیقه استراحت می ‌دهیم. سپس با شیر روی خمیر را رومال می کنیم.

مرحله ششم

سپس در فر با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۲۵ دقیقه می‌پزیم. در ادامه وقتی که نان به طور کامل پخته شد، قالب را از فر خارج کرده و زمان می دهیم تا از داغی بیفتد. سپس از قالب در می آوریم و در ظرف مناسب سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در جمعه 25 تیر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.