طرز تهیه کیک سیب با رویه مرنگ خوشمزه و شیک برای پذیرایی

طرز تهیه کیک سیب با رویه مرنگ

کیک سیب با رویه مرنگ , طرز تهیه کیک سیب با رویه مرنگ , دستور پخت کیک سیب با رویه مرنگ

کیک سیب یک کیک بسیار خوشمزه است که با مواد کیک و سیب تازه تهیه می شود. دستور پیش رو طرز تهیه کیک سیب در فر است که در زمان کم بسیار ساده و راحت تهیه می شود. همچنین روی آن مرنگ استفاده شده است. به همین دلیل این کیک نیاز به تزیین ندارد و بسیار بافت متفاوت و جذابی دارد. این کیک را می توان به عنوان عصرانه در کنار چای یا قهوه سرو نمود. همچنین این کیک جزو کیک های کافی شاپی محسوب می شود. که می تواند در منوی کافی شاپ ها اضافه شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک سیب با رویه مرنگ در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک سیب با رویه مرنگ
کره۱۱۰ گرم
شکرسه چهارم پیمانه معادل ۱۵۰ گرم
تخم مرغ۴ عدد
خامه ترش یا ماست غلیظیک چهارم پیمانه یا ۶۰ گرم
وانیلکمی
بکینگ پودریک و نیم قاشق چای خوری
نمکیک چهارم قاشق چای خوری
آرد۲۵۰ گرم
شیرنصف پیمانه
سی متوسط۲ الی ۳ عدد
آب لیمونصف یک عدد
دارچینبه مقدار لازم
شکر برای مخلوط کردن با سیب۳ الی ۴ قاشق غذا خوری
شکر برای مرنگسه چهارم پیمانه معادل ۱۵۰ گرم

طرز تهیه کیک سیب با رویه مرنگ

مرحله اول

در ابتدای کار، کره را نیم ساعت زودتر از فریزر خارج می کنیم تا به دمای محیط برسد و نرم شود. فر را هم با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم. برای این کیک از قالب کمربندی به قطر ۲۰ تا ۲۵ سانتی متر استفاده می کنیم که کف آن را کاغذ روغنی پهن می کنیم.

مرحله دوم

سیب ها را پوست می کنیم سپس به صورت برش های نازک در می آوریم. آب لیمو را روی سیب ها می ریزیم. سپس دارچین و ۳ الی ۴ قاشق غذا خوری شکر روی سیب ها می پاشیم و ترکیب می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله سوم

در این مرحله در یک کاسه مناسب آرد و نمک و بکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و الک می کنیم و کنار می گذاریم. زرده و سفیده تخم مرغ ها را جدا کرده و در دو کاسه مجزا می ریزیم. سفیده ها را برای مرنگ روی کیک کنار می گذاریم.

مرحله چهارم

در یک کاسه دیگر، شکر و کره را حدود ۵ دقیقه با همزن می زنیم تا سبک و پفکی شود. زرده ها را دانه دانه به آن اضافه کرده و هر کدام را یکی دو دقیقه می زنیم. در این مرحله شیر و وانیل را اضافه کرده و هم می زنیم تا مخلوط یک دست شود.

مرحله پنجم

در این مرحله خامه ترش یا ماست غلیظ را به آن اضافه کرده و هم می زنیم تا ترکیب شود. آرد را به تدریج اضافه کرده و به صورت آرام و دورانی با لیسک می زنیم تا یک دست شود. مایه کیک را کف قالب می ریزیم و سطح آن را صاف می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله سیب ها را به ترتیب روی آن می چینیم و به مدت ۴۰ دقیقه در فر قرار می دهیم تا بپزد. وقتی که کیک پخت از فر خارج می کنیم و می گذاریم تا خنک شود. در این فاصله که کیک در حال خنک شدن است، مرنگ را تهیه می کنیم.

مرحله هفتم

برای این کار، سفیده ها را به خوبی با همزن هم می زنیم تا کاملا یکدست شوند، سپس شکر را به تدریج به آن اضافه می کنیم و همزدن را ادامه می دهیم تا کاملا پفکی و سفید و سفت شود جوری که با برگرداندن ظرف نریزد.

مرحله هشتم

حالا مرنگ را به صورت کاملا یکدست روی سطح کیک پخش می کنیم و شکل می دهیم و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه داخل فر قرار می دهیم. در این مرحله باید دقت کرد که مرنگ نسوزد و فقط در حدی که کمی طلایی شود کافی است.

مرحله نهم

اگر روی مرنگ طلایی نشد، چند دقیقه گریل فر را روشن می کنیم ولی باید مواظ باشیم که نسوزد. سپس کیک را از فر خارج کرده و دور آن را آزاد می کنیم و از قالب در می آوریم و می گذاریم تا سرد شود. سپس آن را سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در شنبه 19 تیر 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه کوکی کاکائویی ساده و خوشمزه مناسب پذیرایی

طرز تهیه کوکی کاکائویی ساده و خوشمزه مناسب پذیرایی

طرز تهیه کوکی کاکائویی کوکی کاکائویی یکی از انواع کوکی های بسیار محبوب در سراسر جهان است که برای عصرانه و میان وعده گزینه مناسبی می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و …

طرز تهیه فطیر کسمه خوشمزه و مخصوص به روش سنتی اراکی

طرز تهیه فطیر کسمه خوشمزه و مخصوص به روش سنتی اراکی

طرز تهیه فطیر کسمه شیرینی کسمه یکی از شیرینی های بسیار خوشمزه اراک، قم و قزوین است. این شیرینی ظاهری باریک و دراز شبیه به نان بربری دارد. اما بسیار نازک و …

طرز تهیه کیک هویج با کرم پنیری خوشمزه به روش کافی شاپی

طرز تهیه کیک هویج با کرم پنیری خوشمزه به روش کافی شاپی

طرز تهیه کیک هویج با کرم پنیری کیک هویج با کرم پنیری یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.