طرز تهیه مهلبیه بهار نارنج دسر خوشمزه و شیک به روش عربی

طرز تهیه مهلبیه بهار نارنج

مهلبیه بهار نارنج , طرز تهیه مهلبیه بهار نارنج , دستور پخت مهلبیه بهار نارنج

دسر مهلبیه بهار نارنج یک دسر خانگی و سنتی بسیار خوشمزه است که بدون پودر ژلاتین یا مواد مصنوعی دیگر تهیه می شود. این دسر از نشاسته ذرت و شیر تهیه می شود و با پودر پسته و موز تزیین می شود. علاوه بر این که دسر را خوش طعم می کند بسیار مقوی است و برای سلامتی مفید است. این دسر را می توان برای کودکان و نوجوانان در حال رشد تهیه نمود. مهلبیه بافتی شبیه به فرنی دارد اما کمی سفت تر است. مهلبیه بهار نارنج از عرق بهار نارنج استفاده شده است که علاوه بر عطری که دارد باعث آرامش اعصاب نیز می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مهلبیه بهار نارنج در ادامه با سایت اموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم مهلبیه بهار نارنج
شیر۲ لیوان
شیر خشک۱ قاشق غذا خوری سر پر
نشاسته ذرت۴ قاشق غذا خوری
شکر۴ قاشق غذا خوری
خامه صبحانه۵۰ گرم
عرق بهار نارنج۴ قاشق غذا خوری
موز۱ عدد
خلال پسته برای تزیینبه مقدار لازم

طرز تهیه مهلبیه بهار نارنج

مرحله اول

برای تهیه دسر خوشمزه و مخصوص مهلبیه با طعم بهار نارنج در ابتدای کار، یک قابلمه برداشته و شیر و نشاسته ذرت را با هم ترکیب می کنیم. سپس خوب بهم می زنیم تا نشاسته کامل حل شود. شکر و شیر خشک و بهار نارنج را به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

سپس روی حرارت متوسط قرار می دهیم. وقتی مواد شروع به ریز جوشیدن کرد، حرارت را کم کرده و مرتب هم می زنیم تا به غلظت دلخواه شبیه به غلظت فرنی برسد. از روی حرارت برداشته و خامه را به آن اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

مرحله سوم

موز را به صورت حلقه ای خرد می کنیم. سپس کف ظرف می چینیم. دسر را تا گرم است روی آن می ریزیم چون سریع می بندد. روی آن را با خلال پسته تزیین کرده و چند ساعت درون یخچال می گذاریم تا خنک شود و خودش را بگیرد. سپس آن را سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در شنبه 19 تیر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.