طرز تهیه دسر محلبی رولی خوشمزه و مخصوص به روش خانگی

طرز تهیه دسر محلبی رولی

طرز تهیه دسر محلبی رولی , دستور تهیه دسر محلبی رولی

دسر محلبی رولی یک دسر خانگی و سنتی بسیار خوشمزه است که بدون پودر ژلاتین یا مواد مصنوعی دیگر تهیه می شود. این دسر از آرد و شیر تهیه می شود و روی پودر بیسکوییت رول می شود. این دسر را می توان در کاغذ های روغنی کوچک کاپ کیک قرار دهیم و برای پذیرایی در مهمانی ها از آن استفاده کنیم. محلبی بافی شبیه به فرنی دارد اما کمی سفت تر. محلبی را می توان با کمی پودر کاکائو یا زعفران دم کرده در رنگ های مختلف تهیه کرد و رولت های متنوعی ایجاد نمود. برای مشاهده آموزش طرز تهیه دسر محبی رولی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم دسر محلبی رولی
بیسکوییت کاکائویی۱ بسته
شیر۱ لیتر
آب۱ لیوان
شکر۲ قاشق غذا خوری
آرد۱ لیوان
کره۱۰۰ گرم
وانیل۲ قاشق چای خوری

طرز تهیه دسر محلبی رولی

مرحله اول

برای تهیه دسر خوشمزه محلبی رولی در ابتدای کار بیسکوییت ها را داخل مخلوط کن می ریزیم. سپس آن ها را به صورت کامل پودر می کنیم و در یک سینی مناسب می ریزیم به طوری که کف سینی را به صورت یکدست پر کند و بپوشاند.

مرحله دوم

سپس یک قابلمه برداشته و شیر و آب و شکر و آرد و کره را با هم مخلوط کرده و هم می زنیم تا با هم به خوبی مخلوط شوند. وقتی مواد به طور کامل کامل مخلوط شد آن را روی حرارت  ملایم قرار می دهیم، سپس به صورت مدام مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

هم زدن مواد را تا زمانی که کمی غلیظ شود و حالتی مانند فرنی پیدا کند، ادامه می دهیم. وانیل را نیز اضافه می کنیم و از روی حرارت بر می داریم. در این مرحله تمام مواد را به مدت ۵ دقیقه با همزن می زنیم. سپس روی لایه بیسکوییت ها می ریزیم.

مرحله چهارم

سپس در یخچال می گذاریم تا خنک شود. بعد از چند ساعت، از یخچال خارج کرده و به آرامی آن را بلند می کنیم و رول می کنیم. سپس درون یک ظرف قرار می دهیم و مجدد در یخچال قرار می دهیم. بعد از ۲۰ دقیقه آن را خارج کرده و رولت را برش می زنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در یکشنبه 12 اردیبهشت 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.