طرز تهیه مهلبیه بادام خوشمزه و مخصوص با خامه و شیر

طرز تهیه مهلبیه بادام

طرز تهیه مهلبیه بادام , دستور تهیه دسر مهلبیه با بادام

دسر مهلبیه رولی یک دسر خانگی و سنتی بسیار خوشمزه است که بدون پودر ژلاتین یا مواد مصنوعی دیگر تهیه می شود. این دسر از نشاسته ذرت و شیر تهیه می شود و روی آن را سس کارامل و پودر پسته و بادام می ریزند. در این دسر (مهلبیه بادام) از پودر بادام نیز استفاده شده است که علاوه بر این که دسر را خوش طعم می کند بسیار مقوی است و برای سلامتی مفید است. این دسر را می توان برای کودکان و نوجوانان در حال رشد تهیه نمود. مهلبیه بافتی شبیه به فرنی دارد اما کمی سفت تر. مهلبیه را می توان با کمی پودر کاکائو یا زعفران دم کرده در رنگ های مختلف تهیه کرد و به صورت لایه ای تهیه نمود. برای مشاهده آموزش طرز تهیه مهلبیه بادام در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم مهلبیه بادام
شیر۱ لیتر
نشاسته ذرت یا نشاسته گل۸۵ گرم
شکر۱۰۰ گرم
پودر بادام۱۰۰ گرم
خامه صبحانه۳۰۰ گرم
گلاب۲ قاشق غذا خوری
پرک بادام و پودر پستهجهت تزیین
مواد لازم برای سس کارامل
شکر۵۰ گرم
خامه۶۰ گرم
کره۶۰ گرم

طرز تهیه مهلبیه بادام

مرحله اول

برای تهیه دسر خوشمزه مهلبیه بادام در ابتدای کار، یک کاسه برداشته و ۱ لیوان از شیر و نشاسته ذرت را با هم ترکیب می کنیم. سپس خوب بهم می زنیم تا نشاسته کامل حل شود. یک قابلمه برداشته و مابقی شیر را درون آن می ریزیم.

مرحله دوم

شکر و خامه و پودر بادام را به آن اضافه کرده و روی حرارت متوسط قرار می دهیم. وقتی مواد شروع به ریز جوشیدن کرد، حرارت را کم کرده و مخلوط شیر و نشاسته حل شده را به آن اضافه می کنیم و مرتب هم می زنیم تا به غلظت دلخواه شبیه به غلظت فرنی برسد.

مرحله سوم

از روی حرارت برداشته و گلاب را به آن اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا یکدست شود. سپس دسر را درون ظرف های یک نفره یا یک ظرف بزرک می ریزیم و کنار می گذاریم. این دسر را باید با سس کارامل یا مربا و پرک بادام و پودر پسته تزیین کرد.

مرحله چهارم

در این مرحله حالا به تهیه سس کارامل می پردازیم. شکر را داخل یک تابه می ریزیم و ریو حرارت قرار می دهیم. در ابتدا هم نمی زنیم تا شکر کامل طلایی و ذوب شود. سپس وقتی شکر ذوب شده، آن را مخلوط کرده تا یکدست شود.

مرحله پنجم

حالا خامه صبحانه را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم تا سس آماده شود، سپس روی دسر می ریزیم. می توان داخل دسر از پودر نشاسته یا زعفران و هل برای رنگ و طعم آن استفاده کرد یا به صورت لایه ای و رنگی تهیه نمود.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در یکشنبه 12 اردیبهشت 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.