طرز تهیه دنت توت فرنگی خوشمزه و فوری به روش خانگی

طرز تهیه دنت توت فرنگی

دنت توت فرنگی , طرز تهیه دنت توت فرنگی , دستور تهیه دنت توت فرنگی

در واقع به صورت خلاصه می‌توان گفت که دنت ترکیبی از شیر و شکر است که با نشاسته، قوام یافته است و نکته اصلی برای اینکه دنتی با طعم و مزه مشابه دنت های مغازه درست کرد این است که از نشاسته ذرت استفاده شود نه نشاسته گل. دنت یک دسر خوشمزه و یک میان وعده عالی برای کودکان و هم چنین بزرگسالان می باشد. این خوراکی خوشمزه در فروشگاه ها هم یافت می شود، ولی برای این که یک مقدار در هزینه صرفه جویی شود و هم از سالم تر و طبیعی تر بودن دنت مطمئن تر شد، می توان به راحتی آن را در منزل درست کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دنت توت فرنگی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم دنت توت فرنگی
شیر۲ لیوان
نشاسته ذرت۲ قاشق غذا خوری
شکر۴ تا ۶ قاشق غذا خوری
توت فرنگی۱۰ تا ۱۵ عدد
وانیلنوک قاشق چای خوری
خامه صبحانه یا کره۲ قاشق غذا خوری

طرز تهیه دنت توت فرنگی

مرحله اول

برای تهیه دنت خوشمزه توت فرنگی به روش کارخانه ای در ابتدای کار، شیر را به همراه نشاسته و شکر و توت فرنگی و خامه درون مخلوط کن یا میکسر می ریزیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا کاملا با هم ترکیب و یکدست شوند.

مرحله دوم

در این مرحله وقتی که مواد کامل یک دست شد، آنرا از یک صافی عبور می دهیم تا دانه های توت فرنگی به طور کامل گرفته شود و مواد کاملا نرم و یک دست شود. در ادامه مواد را درون یک قابلمه ریخته و روی شعله اجاق گاز قرار می‌دهیم.

مرحله سوم

سپس به صورت مرتب هم می‌ زنیم تا جوش بیاد. بعد از این که جوش آمد ۵ تا ۱۰ دقیقه هم می ‌زنیم تا بوی خامی نشاسته گرفته شود. وانیل را به آن اضافه می ‌کنیم و شعله را خاموش می‌ کنیم. در ادامه مواد را داخل ظرف مورد نظر می‌ ریزیم.

مرحله چهارم

سپس کنار می گذاریم تا از حرارت بیفتد  هم دمای محیط شود. سپس در داخل یخچال قرار داده تا کاملا خنک شود. موقع سرو با توت فرنگی تزیین می ‌کنیم. اگر هر نوع دنتی خواستیم درست کنیم فقط کافی است آن ماده را به شیر اضافه کنیم.

مرحله پنجم

به طور مثال برای تهیه دنت موزی کافی است به جای توت فرنگی موز به مواد اضافه شود. در مورد دنت زعفرانی و شکلاتی هم همین طور. برای دنت زعفرانی کمی زعفران دم کشیده به شیر اضافه کرده و برای دنت شکلاتی، به شیر پودر کاکائو اضافه می کنیم.

مرحله ششم

میزان شکر کاملا بستگی به ذائقه دارد و می توان آن را کم یا زیاد کرد. به طور مثال، برای دنت موزی شکر کمتری نیاز است و باید بسته به شیرینی میوه ای که اضافه می شود مقدار شکر را کم و زیاد کرد تا به طعم دلخواه برسد.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در دوشنبه 14 تیر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.