طرز تهیه کاپ کیک پرتقالی خوشمزه و ساده به روش خانگی

طرز تهیه کاپ کیک پرتقالی

طرز تهیه کاپ کیک پرتقالی بدون فر فنجانی خوشمزه

کیک پرتقالی یک کیک بسیار خوشمزه و مقوی است که به راحتی در فر تهیه می شود. این کیک را در قالب های کاپ کیک تهیه می کنیم. این کیک را می توان ساده سرو نمود اما اگر برای مهمانی های خاص مورد استفاده قرار می گیرد، می توان با خامه فرم گرفته و مارمالاد یا مربای پرتقال آن را تزیین نمود. همچنین این کیک جزو کیک های کافی شاپی محسوب می شود. که می تواند در منوی کافی شاپ ها اضافه شود.  برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کاپ کیک پرتقالی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کاپ کیک پرتقالی
آرد قنادی۲ لیوان سر پر
تخم مرغ۴ عدد
وانیلنصف قاشق چای خوری
شکر۱ لیوان
آب پرتقال طبیعینصف لیوان
روغن مایعنصف لیوان
رنده پوست پرتقال۱ قاشق چای خوری
بکینگ پودر۱ قاشق غذا خوری سر خالی

طرز تهیه کاپ کیک پرتقالی

مرحله اول

برای تهیه کاپ کیک خوشمزه و مخصوص با طعم پرتقالی در ابتدای کار، فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود. تمام مواد را هم به مدت نیم ساعت زودتر از یخچال در می آوریم تا به دمای محیط برسند.

مرحله دوم

آرد و بکینگ پودر را با هم ترکیب کرده و الک می کنیم. یک کاسه بر می داریم و تخم مرغ را درون آن می شکنیم. سپس وانیل و رنده پوست پرتقال و شکر را به آن اضافه کرده و با همزن برقی به مدت ۵ دقیقه می زنیم تا کرمی و کشدار شود.

مرحله سوم

در این مرحله آب پرتقال را به آن اضافه کرده و چند ثانیه دیگر با همزن می زنیم. سپس روغن مایع را به آن اضافه کرده و مجدد با همزن در حد مخلوط شدن می زنیم. همزن را کنار گذاشته و آرد الک شده را طی سه مرحله به مواد اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

سپس با لیسک به صورت دورانی مخلوط می کنیم تا یکدست شود. کف قالب مافین را کاغذ های روغنی مافین گذاشته و از مواد کیک، دو سوم قالب را پر می کنیم. سپس قالب ها را در فری که از قبل گرم شده است می گذاریم.

مرحله پنجم

۲۵ دقیقه زمان می دهیم تا مافین ها بپزد. سپس با سیخ چوبی یا خلال دندان آن را تست می کنیم. اگر پخته بود چند دقیقه هم گریل بالا را روشن کرده و می گذاریم تا طلایی شود. سپس از فر خارج کرده و صبر می کنیم تا از دما بیفتد.

مرحله ششم

آن گاه کیک ها را از قالب در آورده و درون ظرف مناسب سرو می کنیم. این مواد حدود ۱۸ عدد کاپ کیک به ما می دهد. اگر قالب کاپ کیک در دسترس نبود می توان قالب کیک را چرب کرد و مواد را داخل آن ریخت و به مدت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه درون فر قرار داد تا کیک بپزد.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 10 تیر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.