طرز تهیه رانی زرد آلو خوشمزه با تکه های میوه به روش خانگی

طرز تهیه رانی زرد آلو

طرز تهیه رانی زرد آلو , دستور تهیه رانی زرد آلو کارخانه ای در منزل

زرد آلو یکی از میوه های خوشمزه و شیرین تابستانی است که بسیار پر خاصیت است و برای سلامتی مفید است. این میوه را تنها یکی دو هفته می توان در یخچال نگهداری کرد. برای بالا بردن زمان نگهداری آن را به صورت مربا، کمپوت، لواشک و … تهیه می کنند. در این دستور، طرز تهیه رانی زرد آلو یا شربت زرد آلو بیان شده است که می توان حدود یکی دو ماه در یخچال نگه داری کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رانی زرد آلو در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم رانی زرد آلو
زرد آلوبه مقدار لازم
شکربه مقدار دلخواه

طرز تهیه رانی زرد آلو

مرحله اول

برای تهیه رانی خوشمزه و مخصوص با طعم زردآلو زرد آلو ها را نصف و هسته آن را خارج می کنیم. یک قابلمه برداشته و روی حرارت قرار می دهیم. زرد آلو ها را درون آن می ریزیم و آب را روی آن می ریزیم. مقدار آب تقریبا دو برابر زردآلو ها است.

مرحله دوم

در این مرحله با حرارت ملایم می گذاریم تا بپزد و کف روی آن را با قاشق جدا می کنیم. وقتی که زرد آلو ها پخته و نرم شد آن را با گوشت کوب برقی یا غذا ساز با همان آب پوره می کنیم. وقتی که کامل پوره شد، همچنان حرارت می دهیم.

مرحله سوم

سپس شکر را به آن اضافه می کنیم و می گذاریم تا به خوبی بجوشد. در ادامه وقتی که مایه رانی به غلظت دلخواه رسید، از روی حرارت برداشته و داخل شیشه های در دار می ریزیم. غلظت رانی به سلیقه خودمان بستگی دارد.

مرحله چهارم

درب شیشه ها را بسته و پشت و رو می کنیم تا هوای اضافه آن خارج شود. یک شب در همان حال استراحت می دهیم. بعد از این که خنک شد، داخل یخچال قرار می دهیم. می توان این شربت ها را به نسبت یک به دو با آب ترکیب و سرو نمود.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع نوشیدنی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 8 تیر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.