طرز تهیه پارافه میوه ای شیک و خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه پارافه میوه ای

طرز تهیه پارافه میوه ای , دستور تهیه دسر پارافه میوه ای

پارفه یکی از انواع دسرهای خوشمزه و محبوب فرانسوی است که به صورت سرد سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پارافه میوه ای در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم پارافه میوه ای
شیر۱ لیوان
شکرنصف لیوان
سفیده تخم مرغ۴ عدد
کرم شانتی۲ بسته
فندق خرد شده۱ استکان
شکلات چیپسی۱ استکان
پودر پسته۲ قاشق غذا خوری
مغز پسته۴ قاشق غذا خوری
بیسکوییت مادر خرد شده۲ قاشق غذا خوری
گیلاس یا تمشک خرد شدهبه میزان لازم

طرز تهیه پارافه میوه ای

مرحله اول

برای تهیه پارافه میوه ای ابتدا سفیده های تخم مرغ را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن به مدت ۱۰ دقیقه مخلوط می کنیم تا کاملا پف کند، در حین هم زدن سفیده تخم مرغ شکر را کم کم اضافه می کنیم.

مرحله دوم

توجه داشته باشید باید سفیده تخم مرغ را به اندازه ای مخلوط کنیم که زمانی که کاسه را بر می گردانیم از داخل کاسه بیرون نریزد. در ادامه کرم شانتی را به همراه شیر درون کاسه ای جداگانه می ریزیم و با هم ترکیب می کنیم.

مرحله سوم

پس از اینکه ترکیب کرم شانتی و شیر غلیظ شد، سفیده تخم مرغ را کم کم به کاسه اضافه کرده و با لیسک مواد را مخلوط می کنیم. در ادامه فندق، شکلات چیپسی، پودر پسته و مغز پسته را اضافه کرده و در حد مخلوط شدن مواد را هم می زنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله گیلاس یا تمشک را به صورت دلخواه خرد می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم، سپس مواد را در حدی که یکدست شوند، مخلوط می کنیم. توجه داشته باشید که در صورت تمایل می توانیم از میوه های دیگر نیز استفاده کنیم.

مرحله پنجم

حالا یک قالب لوف را با کمی آب خیس می کنیم و مواد را داخل آن می ریزیم، سپس روی آنرا صاف می کنیم. در ادامه قالب را درون فریزر قرار داده و اجازه می دهیم دسر به مدت ۴ ساعت درون فریزر استراحت کند تا خودش را بگیرد.

مرحله ششم

پس از اینکه دسر آماده شد، آنرا از فریزر خارج کرده و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در آخر دسر را مانند رولت به صورت ورقه ای برش می زنیم و به سلیقه خود با پودر پسته و میوه های دلخواه تزیین می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در جمعه 13 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.