طرز تهیه پنکیک توت فرنگی خوشمزه و مخصوص برای صبحانه

طرز تهیه پنکیک توت فرنگی

طرز تهیه پنکیک توت فرنگی

پنکیک یک صبحانه اروپایی است که در تابه طبخ می شود و با میوه های مختلف، عسل، شکلات آب شده و مغزیجات متنوع تزیین و سرو می شود. پنکیک معمولی، به صورت دایره های مسطح تهیه می شود و از مواد دلخواه بین و روی آن اضافه می شود. اما در دستور زیر، در مایه پنکیک، پوره توت فرنگی استفاده شده است که طعم بسیار فوق العاده ای ایجاد می کند. علاوه بر آن، ظاهری زیبا و خاص و متفاوت دارد که هر کس را جلب خود می کند. این پنکیک ها مانند پنکیک های دیگر طبخ می شود و با خامه یا مارمالاد و شکلات سرو می شود. از آنجا که این پنکیک ها دارای توت فرنگی هستند می توان با خامه قنادی و توت فرنگی تازه تزیین و سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پنکیک توت فرنگی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم پنکیک توت فرنگی
تخم مرغ۲ عدد
شیریک و یک چهارم پیمانه
شکر۳ تا ۴ قاشق غذا خوری
کره آب شده۵۰ گرم
آرد۲ پیمانه
بکینگ پودر۱ قاشق چای خوری
وانیلنصف قاشق چای خوری
سرکه سفید۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه پنکیک توت فرنگی

مرحله اول

برای تهیه پنکیک خوشمزه با طعم توت فرنگی، نیاز به باترمیلک داریم. برای این کار ابتدا باترمیلک را تهیه می کنیم. یک کاسه برداشته و سرکه سفید و شیر را با هم درون آن می ریزیم و با هم مخلوط می کنیم. مخلوط شیر و سرکه را در محیط قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا به مدت یک ربع ساعت زمان می دهیم تا شیر بریده بریده شود. وقتی به حالت بریده رسید و غلیظ شد، باتر میلک آماده است. آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و الک می کنیم. سپس در یک کاسه، تخم مرغ ها را می شکنیم.

مرحله سوم

شکر و وانیل را به آن اضافه کرده و با همزن دستی به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شود. کره را روی حرارت کتری ذوب می کنیم و به مخلوط اضافه می کنیم. در ادامه چند قاشق از مخلوط آرد و بکینگ پودر را به مواد اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

سپس کمی از باتر میلک را هم به آن می افزاییم و با هم مخلوط می کنیم. مجدد مابقی آرد و مابقی باتر میلک را اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم. در این مرحله مواد پنکیک را به دو قسمت تقسیم کرده و در دو کاسه مجزا می ریزیم.

مرحله پنجم

توت فرنگی ها را شسته و پوره می کنیم. توت فرنگی ها باید مانند یک سس بدست آید. سس توت فرنگی را به مواد پن کیک اضافه می کنیم. اگر بخواهیم دو رنگ باشد فقط به نصف مواد اضافه می کنیم. یک تابه نچسب را بر می داریم.

مرحله ششم

سپس روی حرارت قرار می دهیم. شعله را کم کرده و بعد از این که داغ شد، نیازی به چرب کردن نیست و فقط کافی است یک ملاقه از مواد پن کیک را داخل تابه داغ بریزیم. حالا کمی صبر می کنیم تا روی پن کیک سوراخ های ریزی بوجود بیاید.

مرحله هفتم

سپس پن کیک را به آرامی بر گردانده تا ظرف دیگر آن نیز پخته و برشته شود. سپس از تابه خارج کرده و به همین ترتیب بقیه مواد پنکیک را تهیه می کنیم. می توان روی آن توت فرنگی خرد شده ریخت و با عسل و شیره افرا یا شکلات صبحانه یا مربا آن را سرو نمود.

لطفا امتیاز دهید
بروز رسانی توسط در جمعه 21 خرداد 1400
استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.