طرز تهیه پنکیک گیلاس خوشمزه و مجلسی برای صبحانه و عصرانه

طرز تهیه پنکیک گیلاس

طرز تهیه پنکیک گیلاس خوشمزه مخصوص

پنکیک یک صبحانه اروپایی است که در تابه طبخ می شود و با میوه های مختلف، عسل، شکلات آب شده و مغزیجات متنوع تزیین و سرو می شود. پنکیک معمولی، به صورت دایره های مسطح تهیه می شود و از مواد دلخواه بین و روی آن اضافه می شود. اما در دستور زیر، در مایه پنکیک، گیلاس خرد شده استفاده شده است که طعم بسیار فوق العاده ای ایجاد می کند. علاوه بر آن، ظاهری زیبا و خاص و متفاوت دارد که هر کس را جلب خود می کند. این پنکیک ها مانند پنکیک های دیگر طبخ می شود و با خامه یا مارمالاد و شکلات سرو می شود. از آنجا که این پنکیک ها دارای گیلاس هستند می توان با خامه قنادی و گیلاس تازه یا کمپوت گیلاس تزیین و سرو نمود.

مواد لازم پنکیک گیلاس
تخم مرغ۱ عدد
شیر۱ لیوان
شکر۳ قاشق غذا خوری
کره آب شده۲۵ گرم
آردیک و نیم پیمانه
بکینگ پودریک و نیم قاشق جای خوری
گیلاس هسته گرفته و نصف شده۱ پیمانه

طرز تهیه پنکیک گیلاس

مرحله اول

برای تهیه پنکیک گیلاس در ابتدای کار، کره را درون یک کاسه می ریزیم و روی بخار کتری قرار می دهیم تا کامل ذوب شود. سپس کنار می گذاریم تا از داغی بیفتد. گیلاس ها را شسته و می گذاریم تا خشک شود. سپس هسته آن را جدا کرده و نصف می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله آرد و بکینگ پودر را در یک کاسه با هم مخلوط کرده و دو مرتبه آن را الک می کنیم و کنار می گذاریم. یک کاسه دیگر برداشته و تخم مرغ را درون آن می شکنیم. سپس با چنگال خوب مخلوط می کنیم تا از لختگی خارج شود.

مرحله سوم

در این مرحله شیر و کره ذوب شده و شکر را به آن اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا یک دست شود. آرد و بکینگ پودر را کم کم به مواد اضافه کرده و مرتب هم می زنیم تا یکدست شود. در آخر گیلاس ها را به آن اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

سپس به خوبی مخلوط می کنیم تا گیلاس ها به طور یک نواخت، مخلوط شوند. در ادامه یک تابه نچسب را بدون روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. سپس شعله را کم کرده و با یک ملاقه از مایه درون آن می ریزیم.

مرحله پنجم

وقتی که پنکیک شروع به حباب زدن کرد آن را به آرامی بر می گردانیم تا سمت دیگر آن نیز بپزد و به خوبی رنگ بگیرد. سپس پنکیک ها را درون یک ظرف مناسب در کنار هم قرار می دهیم تا خنک شوند، سپس با خامه فرم گرفته شده و گیلاس تزیین می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در جمعه 20 فروردین 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.