طرز تهیه مارمالاد توت فرنگی خانگی برای انواع شیرینی و کیک

طرز تهیه مارمالاد توت فرنگی

طرز تهیه مارمالاد توت فرنگی با پودر ژله رزا منتظمی بیتوته با ژلاتین بدون ژله بدون شکر با عسل

مارمالاد یکی از شیرینیجاتی است که برای صبحانه و عصرانه مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین مارمالاد به خاطر بافتی که دارد برای بین شیرینی ها و تزیین کیک و فیلینگ آن مورد استفاده قرار می گیرد. مارمالاد ها را می توان با هر میوه دلخواهی تهیه نمود و در ظرف شیشه ای درون یخچال نگه داری کرد. توت فرنگی یکی از میوه های بسیار خوشمزه است که طعم ملسی دارد و عطر و بوی خوبی دارد. علاوه بر آن سرشار از آنتی اکسیدان است که برای سلامتی و افزایش ایمنی بدن موثر است. مارمالاد توت فرنگی خیلی خوشمزه است و رنگ فوق العاده ای دارد که می توان در تزیین خوراکی ها استفاده شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مارمالاد توت فرنگی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم مارمالاد توت فرنگی
شکر۱ کیلو گرم
توت فرنگی۱ کیلو گرم
ژلاتین۶ ورق
گلاب۴ قاشق غذا خوری

طرز تهیه مارمالاد توت فرنگی

مرحله اول

برای تهیه مارمالاد خوشمزه با توت فرنگی در ابتدای کار، توت فرنگی ها را پاک کرده و کلاهک آن را می گیریم. سپس با آب تمیز می شوییم و ریز خرد می کنیم. در یک ظرف در دار توت فرنگی ها و شکر را به صورت لایه ای، لا به لای هم می ریزیم.

مرحله دوم

سپس درب ظرف را بسته و حدود ۴ تا ۵ ساعت درون یخچال قرار می دهیم. پس از طی زمان ۵ ساعت، مخلوط توت فرنگی ها را درون یک قابلمه می ریزیم. ۲ لیوان آب نیز به آن اضافه کرده و روی حرارت قرار می دهیم تا بجوشد.

مرحله سوم

سپس حرارت را کم کرده و اجازه می دهیم تا بجوشد و شربت غلیظ شود. در این مدت کف روی توت فرنگی ها را با کف گیر می گیریم. پس از این که آب توت فرنگی ها قوام آمد، پودر ژلاتین را در کمی آب حل کرده و روی بخار کتری قرار می دهیم.

مرحله چهارم

یا اینکه ۳۰ ثانیه درون ماکروفر قرار داده تا کاملا ذرات ژلاتین حل شود. سپس آن را به همراه گلاب به مارمالاد اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. وقتی که دو تا سه جوش خورد، قابلمه را از روی حرارت برداشته و کنار می گذاریم تا خنک شود.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 19 خرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.