طرز تهیه کیک توت فرنگی فلت خوشمزه به روش کافی شاپی

طرز تهیه کیک توت فرنگی فلت

طرز تهیه کیک توت فرنگی فلت , دستور پخت کیک توت فرنگی فلت

کیک توت فرنگی یک کیک ساده است که همراه با توت فرنگی تازه طبخ می شود. این کیک به صورت مستطیلی صاف تهیه می شود و به راحتی با مواد ساده طبخ می گردد. این کیک را می توان به عنوان کیک عصرانه یا کیک های کافی شاپی تهیه نمود. همچنین می توان با شکلات و خامه آن را تزیین نمود اما به دلیل زیبایی که دارد نیاز به تزیین خاصی ندارد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک توت فرنگی فلت در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک توت فرنگی فلت
تخم مرغ۳ عدد
کره۱۰۰ گرم
شکر۱ پیمانه
آرد۲ پیمانه
بکینگ پودر۱ قاشق چای خوری
ماستنصف پیمانه
وانیلیک چهارم قاشق چای خوری

طرز تهیه کیک توت فرنگی فلت

مرحله اول

برای تهیه کیک توت فرنگی خوشمزه به سبک فلت در ابتدای کار، آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و سه بار الک می کنیم. توت فرنگی ها را شسته و می گذاریم روی پارچه تا کامل خشک شود. سپس از وسط نصف می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله کف ظرف را با کره یا روغن جامد چرب کرده و آرد پاشی می کنیم. سپس کره را بیرون یخچال می گذاریم تا به دمای محیط رسیده و نرم شود. بقیه مواد را هم یک ربع قبل از یخچال در آورده و در دمای محیط قرار می دهیم.

طرز تهیه کیک توت فرنگی فلت

در یک کاسه، تخم مرغ و شکر و وانیل را با سرعت متوسط همزن مخلوط می کنیم. و هم می زنیم تا کرمی و کشدار شود. حدود ۴ الی ۵ دقیقه می زنیم. سپس کره و ماست را اضافه کرده و در حد مخلوط کردن هم می زنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مخلوط آرد را به آن اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا کامنلا یکدست شود، سپس به آرامی درون ظرف می ریزیم. در ادامه روی مایه کیک را به آرامی با پست قاشق صاف می کنیم تا کاملا یکدست شود.

مرحله پنجم

در آخر توت فرنگی ها و خلال پسته و پرک بادام را روی آن می چینیم. و تزیین می کنیم و می کذاریم داخل فری که از یک ربع قبل گرم شده است، قرار می دهیم و می گذاریم تا در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۳۰ تا ۳۵ دقیقه بپزد.

طرز تهیه کیک توت فرنگی فلت

نکاتی که باید توجه داشته باشیم این است که از قالب مستطیلی سایز ۲۰ در ۲۶ استفاده شود. توت فرنگی ها را آرام روی کیک قرار می دهیم و فشار نمی دهیم تا خیلی داخل نشود. اگر از قالب گرد استفاده کردیم، نقطه وسط کیک را توت فرنگی نمی گذاریم تا کف آن سنگین نشود.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 19 خرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.