طرز تهیه کیک بهار نارنج خوشمزه و مخصوص به روش بازاری

طرز تهیه کیک بهار نارنج

طرز تهیه کیک بهار نارنج , دستور پخت کیک بهار نارنج

شکوفه های درخت نارنج یا به اصطلاح بهار نارنج بسیار معطر و خوش بو است که بوی خوب آن باعث آرامش اعصاب می گردد. بنابراین عرق آن را بیشتر در شربت ها مورد استفاده قرار می دهند. در این کیک که کیک بهار نارنج نامیده می شود، عرق آن به مواد کیک اضافه می شود که علاوه بر خاصیت آرامش بخشی که دارد، کیک را بسیار معطر می کند و طعم خاصی به آن می دهد. این کیک را می توان با انواع عرقیجات و شربت ها و چای سرو نمود. از آن جا که در پخت این کیک از عرق بهار نارنج استفاده شده است، کیقیت عرق در کیفیت کیک بسیار موثر است. برای مشاهده آموزش طرز تهیه کیک بهار نارنج در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک بهار نارنج
آرد سفید سه صفر۳۰۰ گرم
شیر۱۲۰ گرم
عرق بهار نارنج۱۲۰ گرم
شکر۲۸۰ گرم
تخم مرغ۴ عدد
وانیل۱ قاشق چای خوری
روغن مایع۱۱۰ گرم
بکینگ پودر۲ قاشق چای خوری
نمکیک هشتم قاشق چای خوری

طرز تهیه کیک بهار نارنج

مرحله اول

برای تهیه کیک بهار نارنج خوشمزه و مجلسی در ابتدای کار، تخم مرغ و شکر و وانیل را درون یک کاسه می ریزیم و با همزن می زنیم تا رنگ آن روشن شود و حجم آن زیاد شود. سپس روغن را اضافه کرده و کمی هم می زنیم تا یکدست شوند.

مرحله دوم

در این مرحله عرق بهار نارنج و شیر را می ریزیم و مجدد کمی هم می زنیم تا حد این که فقط مواد با هم مخلوط شود، نیازی به مخلوط کردن زیاد نیست. آرد و بکینگ پودر و نمک را درون یک کاسه دیگر مخلوط کرده و الک می کنیم.

مرحله سوم

سپس در طی دو مرحله به مواد اضافه می کنیم. و در حدی که مخلوط شوند هم می زنیم تا پف کیک نخوابد. یک قالب ۲۵ سانتی متری را چرب کرده و آرد پاشی می کنیم. سپس آن را تکان می دهیم تا آرد های اضافه خارج شود.

مرحله چهارم

در این مرحله فر را از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قبل با دمای ۱۷۵ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا به صورت کامل گرم شود. سپس مواد کیک را درون قالب می ریزیم و به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه داخل فر با همان دما قرار می دهیم تا پخته شود.

مرحله پنجم

برای پخت کامل کیک بعد از گذشت ۴۰ دقیقه با سیخ چوبی یا خلال دندان مرکز کیک را چک می کنیم که کیک پخته شده باشد. کیک که پخته شد از فر خارج کرده و به مدت ۱۰ دقیقه کنار می گذاریم تا از حرارت بیفتد و خنک شود.

مرحله ششم

سپس آن را به آرامی از قالب خارج کرده و روی توری فلزی قرار می دهیم تا زیر آن نیز هوا بخورد و خنک شود. وقتی کیک خنک شد آن را درون ظرف مناسب سرو قرار داده و انواع عرقیجات و شربت گلاب یا چای سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 31 فروردین 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.