طرز تهیه کیک کرمدار شیری خوشمزه و مخصوص کافی شاپی

طرز تهیه کیک کرمدار شیری

طرز تهیه کیک کرمدار شیری , دستور پخت کیک کرمدار شیری

کیک کرمدار شیری یک کیک خوشمزه است که با یک کرم شربت وانیلی مرطوب شده و با گاناش دکور می شود. این کیک بسیار خوشمزه و لطیف است و به راحتی با گاناش می توان آن را تزیین نمود. می توان با گاناش کیک را کاور کرد و با خامه فرم گرفته آن را دیزاین نمود. این کیک بسیار زیبا است و می توان برای کیک تولد از آن استفاده کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک کرمدار شیری در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک کرمدار شیری
خامه صبحانهنصف بسته
تخم مرغ۳ عدد
روغن مایعنصف لیولن
شیرنصف لیوان
شکریک و نیم لیوان
نشاسته ذرتنصف لیوان
آرد گندمدو و نیم لیوان
بکینگ پودر۱ بسته
مواد لازم برای کرم شربت وانیلی
خامه۱ بسته ۲۰۰ میلی لیتری
شکرنصف لیوان
شیرنصف لیوان
مواد لازم برای گاناش
خامه۱ بسته ۲۰۰ میلی لیتری
شکلات تیره۲ بسته
کره۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه کیک کرمدار شیری

مرحله اول

برای تهیه کیک خوشمزه کرم دار با طعم شیری در ابتدای کار، ابتدا مواد کیک را تهیه می کنیم. برای این کار، خامه و تخم مرغ و روغن و شیر و شکر را درون مخلوط کن یا میکسر می ریزیم و با هم میکس می کنیم تا یک دست شود.

مرحله دوم

سپس نشاسته ذرت و آرد را به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا یکدست شود. بکینگ پودر را به آن اضافه می کنیم و با یک قاشق یا لیسک به آرامی مخلوط می کنیم تا یکدست شود. یک قالب دایره با قطر ۲۳ سانت را بر می داریم.

مرحله سوم

سپس کف آن را چرب می کنیم و آرد می پاشیم. سپس ۳۵ دقیقه در فری که از قبل گرم کرده با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد، می گذاریم تا بپزد. با خلال دندان مرتب تست می کنیم. هر وقت که پخته شد، از فر خارج کرده و کنار می گذاریم تا از حرارت بیفتد.

مرحله چهارم

در این فاصله کرم شربت را تهیه می کنیم. برای این کار، ابتدا خامه را درون یک قابلمه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا بجوش آید. سپس شکر را به آن اضافه کرده و حدود ۲ تا ۳ دقیقه اجازه می دهیم تا بجوشد.  سپس شیر را اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

حالا از روی حرارت بر می داریم. در این مرحله، گاناش را تهیه می کنیم. برای این کار، خامه را درون یک قابلمه ریخته و روی حرارت قرار می دهیم تا گرم شود. می توان از بخار کتری نیز برای این کار استفاده کرد.وقتی خامه گرم شده شکلات ها را به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا ذوب شود.

مرحله ششم

سپس کره را به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم. بعد از این که کیک از دما افتاد، از قالب در آورده و در ظرف مورد نظر می گذاریم. با یک چنگال کیک را سوراخ سوراخ کرده و روی آن شربت گرم می ریزیم. سپس با گاناش آن را پوشاند و دکور می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 17 خرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.