طرز تهیه کیک براونی کاراملی خوشمزه و مخصوص با مغز گردو

طرز تهیه کیک براونی کاراملی

طرز تهیه کیک براونی کاراملی , دستور پخت کیک براونی کاراملی

کیک براونی کاراملی یک توع کیک کاکائویی دو لایه است که در قالب مستیطلی طبخ شده و به صورت مربع برش می زنیم و به صورت شیرینی سرو می کنیم. از سس کارامل نمکی برای فیلینگ لایه های کیک استفاده می شود. بافت این کیک بسیار سبک و نرم است و به دلیل وجود پودر گردو و گردو خرد شده بسیار مقوی و خوشمزه است. طعم نمکی کارامل و شکر موجود در کارامل و کیک یک تناقض خوشمزه بوجود می آورد. می توان برای فیلینگ این کیک از کارامل ساده نیز استفاده کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک براونی کاراملی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک براونی کاراملی
تخم مرغ۱۹۰ گرم
شکر قهوه ای۲۵۰ گرم
کره۱۹۵ گرم
شکلات تلخ۱۰۰ گرم
آرد۵۰ گرم
پودر کاکائو۱۵ گرم
پودر گردو۷۰ گرم
گردو خرد شده۳۵ گرم
مواد لازم برای کارامل نمکی
شکر۱۸۵ گرم
خامه۱۸۵ گرم
گلوکز۲۰ گرم
وانیلیک چهارم قاشق چای خوری
کره۵۰ گرم
نمک دریایییک چهارم قاشق چای خوری

طرز تهیه کیک براونی کاراملی

مرحله اول

برای تهیه کیک براونی خوشمزه با طعم کاراملی در ابتدای کار، شکر قهوه ای و تخم مرغ را داخل یک کاسه می ریزیم و با همزن به خوبی هم می زنیم تا رنگ مخلوط کمی روشن شود. کره و شکلات را ذوب کرده و با هم مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

سپس تخم مرغ و شکر را به آن اضافه کرده و در حد مخلوط شدن می زنیم. آرد و پودر کاکائو را در یک ظرف جدا گانه با هم مخلوط می کنیم. مخلوط آرد را به مایه تخم مرغی اضافه کرده و هم می زنیم. پودر گردو را هم اضافه می کنیم.

مرحله سوم

بعد از این که مخلوط شد، کف یک قالب مستطیلی سایز ۲۵ در ۳۵ سانتی متر را کاغذ روغنی پهن می کنیم. کاغذ روغنی را به کمی روغن چرب می کنیم و مواد را درون آن می ریزیم. روی نصف مواد مغز گردو خرد شده می ریزیم.

مرحله چهارم

سپس قالب را درون فری که از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قبل گرم کرده ایم با دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد به مدت ۱۷ دقیقه در طبقه وسط قرار می دهیم تا بپزد. در ادامه وقتی که کامل پخت از فر خارج کرده و کنار می گذاریم تا خنک شود.

مرحله پنجم

در این مدت که کیک پخته و سرد می شود مواد کارامل نمکی را درست می کنیم. برای این کار، یک قابلمه برداشته و گلوکز را درون آن می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا گرم شود. سپس شکر را اضافه کرده و اجازه می دهیم تا کاراملی شود.

مرحله ششم

در این مرحله کره را اضافه کرده و با هم می زنیم تا یک دست شود. در یک قابلمه جدا گانه، خامه را می ریزیم و کمی روی حرارت گرم می کنیم. سپس به مواد کاراملی اضافه م یکنیم. نمک هم زده و با هم مخلوط می کنیم. کارامل را تا دمای ۱۱۸ درجه سانتی گراد گرم می کنیم.

مرحله هفتم

وقتی به دمای ۱۱۸ درجه رسید بلافاصله باید داخل یک کاسه آب خنک قرار دهیم و هم بزنیم تا دمای آن بالاتر نرود. در این مرحله وانیل را اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم. کارامل را می چشیم در صورت نیاز نمک بیشتری اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

توجه داشته باشید که مقدار نمک سلیقه ای است. کیک را به آرامی از قالب خارج کرده و از وسط به نصف می کنیم. یک لایه را در یک ظرف مناسب قرار می دهیم. یک لایه کارامل نمکی روی آن می ریزیم و لایه دوم را روی آن قرار می دهیم.

مرحله نهم

سپس کیک را درون یخچال قرار می دهیم تا خنک شود. سپس آن را برش می زنیم. به جای کارامل نمکی می توان از کارامل ساده نیز استفاده کرد. یا به جای آن ها، شیر عسلی را ۵ ساعت بجوشانیم و به جای کارامل لای دو لایه کیک می مالیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 18 خرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.