طرز تهیه موس چیز کیک خوشمزه و مخصوص به صورت 4 لایه

طرز تهیه موس چیز کیک

طرز تهیه موس چیز کیک , دستور موس چیز کیک

چیز کیک یکی از کیک های مورد علاقه در سراسر جهان است. روش های مختلفی برای تهیه چیز کیک ارائه شده است. موس چیز کیک که در این دستور ارائه شده است، یک کیک چهار لایه است که به صورت دایره ای هم مرکز تهیه می شود. پایه آن کیک وانیلی ساده است و یک لایه پنیری، یک لایه ژله خامه ای و لایه آخر ژله میوه ای است. این دسر را می توان در مهمانی ها یا جشن های تولد سرو نمود. این کیک نیازی به تزیین ندارد و وقتی برش می خورد به خاطر لایه هایی که تشکیل شده است، زیبایی خاصی برخوردار است. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه موس چیز کیک در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لایه اول
پوره آلبالو گیلاسی یا توت فرنگی۲۰۰ گرم
شکر۷۰ گرم
پودر ژلاتین۱۵ گرم
آب۳۰ گرم
لایه دوم موس آلبالو گیلاسی
خامه صبحانه۲۸۰ گرم
پودر شکر۷۰ گرم
پوره آلبالو گیلاسی۲۰۰ گرم
شکر۷۰ گرم
پودر ژلاتین۱۵ گرم
آب۳۰ گرم
مواد لایه سوم پنیری
پنیر خامه ای۴۵۰ گرم
شیر عسلی۲۷۰ گرم
خامه صبحانه۲۵۰ گرم
پودر شکر۷۰ گرم
پودر ژلاتین۲۰ گرم
آب۱۳۰ گرم
وانیل۱ قاشق چای خوری
مواد لایه چهارم
کیک وانیلی سادهبه قطر ۲۰ سانتی متر

طرز تهیه موس چیز کیک

مرحله اول

این چیز کیک خوشمزه از چهار لایه درست شده است. در ابتدای کار، یک کاسه کوچک آب سرد برداشته و پودر ژلاتین را روی آن می پاشیم تا اسفنجی شود. پوره آلبالو و شکر را درون یک قابلمه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله دوم

بعد از این که حدود ۵ دقیقه جوشید، ژلاتین اسفنجی شده را به آن اضافه می کنیم. همه مواد را با هم ترکیب می کنیم تا مواد یکدست شود. از روی حرارت برداشته تا از دما بیفتد. سپس قبل از این که ببندد، داخل یک قالب ۱۵ سانت که کف آن را سلفون کشیدیم می ریزیم.

مرحله سوم

سپس داخل یخچال می گذاریم تا ببندد. مجدد مراحل قبل را برای موس تکرار کرده و پوره آلبالو و شکرو ژلاتین را با هم مخلوط می کنیم و می جوشانیم. سپس از روی حرارت برداشته تا خنک شود. خامه صبحانه و پودر شکر را در یک کاسه دیگر با هم مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

سپس به خوبی هم می زنیم تا یکدست شود. سپس درون فریزر قرار می دهیم تا شبیه به بستنی خودش را بگیرد و سفت شود. مخلوط خامه و شکر بسته شده را با همزن می زنیم آن قدر که سبک شود. اما نیازی به فرم گرفتن کامل نیست.

مرحله پنجم

مواد آلبالو ژلاتینی را که خنک شده به آن اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. ژله ای که داخل یخچال گذاشته ایم را از قالب خارج کرده و وسط یک قالب ۲۰ سانتی قرار می دهیم. مواد خامه ای تهیه شده را قبل از این که ببندد، درون قالب می ریزیم.

مرحله ششم

درون یخچال می گذاریم تا ببندد. حالا به تهیه لایه سوم می پردازیم. برای این کار، مجدد پودر ژلاتین را روی آب سرد می پاشیم و صبر می کنیم حالت اسفنجی به خود بگیرد. روی بخار کتری قرار می دهیم تا شفاف شود و ژلاتین کامل در آب حل شود.

مرحله هفتم

سپس از روی حرارت برداشته و کنار می گذاریم تا خنک شود. در یک کاسه، خامه صبحانه و شکر را با هم مخلوط کرده و داخل فریزر قرار می دهیم تا مانند بستنی سفت شود. سپس با همزن می زنیم تا سبک شود اما نیازی به فرم گرفتن ندارد.

مرحله هشتم

حالا پنیر خامه ای را با شیر عسلی می زنیم تا یکدست شود و به خامه نیمه فرم گرفته اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. در ادامه ژلاتین حل شده و خنک شده را به مخلوط خامه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

مرحله نهم

یک قالب ۲۵ سانتی متر را سلفون می کشیم. سپس لایه قبلی را از یخچال خارج کرده و به صورت وارونه در وسط قالب ۲۵ سانت قرار می دهیم. مقداری از ماده پنیری را اطراف و روی آن می ریزیم و کامل صاف می کنیم. برش کیک را هم در وسط قرار می دهیم وکمی فشار می دهیم تا فیکس شود.

مرحله دهم

بقیه مواد پنیری را در اطراف کیک می ریزیم و صاف می کنیم. کیک را درون یخچال قرار داده تا کامل ببندد. بعد ظرف را برگردانده و در ظرف مناسب سرو می گذاریم. وقتی کیک را برش بزنیم ۴ لایه درون برش مشخص می شود و زیبایی خاصی به کیک می دهد.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در یکشنبه 9 خرداد 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه کیک بالش پادشاه خوشمزه و مخصوص ترکیه ای

طرز تهیه کیک بالش پادشاه خوشمزه و مخصوص ترکیه ای

طرز تهیه کیک بالش پادشاه کیک بالش پادشاه، یک کیک ساده و در عین حال جذاب است. پایه کیک آن یک کیک ساده وانیلی است که به راحتی در فر تهیه می …

طرز تهیه شیرینی مدرن گردویی خوشمزه به روش مخصوص

طرز تهیه شیرینی مدرن گردویی خوشمزه به روش مخصوص

طرز تهیه شیرینی مدرن گردویی شیرینی مدرن گردویی یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه بین المللی است که با ظاهرهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله …

طرز تهیه شربت بار حرفه ای و براق برای انواع شیرینی و کیک

طرز تهیه شربت بار حرفه ای و براق برای انواع شیرینی و کیک

طرز تهیه شربت بار شربت بار یکی از مهم ترین شربت ها برای علاقمندان به شیرینی پزی است که می توانید از آن برای انواع شیرینی ها استفاده کنید، برای مشاهده این …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.