طرز تهیه بادمجان شکم پاره رژیمی خوشمزه به روش تبریزی

طرز تهیه بادمجان شکم پاره رژیمی

طرز تهیه بادمجان شکم پاره رژیمی , دستور پخت بادمجان شکم پاره رژیمی

بادمجان یکی از مواد غذایی است که طرفداران زیادی دارد. از دیر باز بادمجان را به صورت سرخ کرده مصرف می کردند که در این حالت روغن زیادی به خود می گیرد و از لحاظ غذایی سالم نیست. در بادمجان شکم پاره رژیمی، نیاز به سرخ کردن بادمجان نیست و آن را در فر طبخ می کنند. روی آن را با مواد گوشتی و پنیر پیتزا پوشش می دهند که طعم خوبی با خود همراه دارد. این غذا را می توان به عنوان پیش غذا در کنار غذای اصلی در مهمانی ها سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بادمجان شکم پاره رژیمی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم بادمجان شکم پاره رژیمی
بادمجان۶ عدد
پیاز۱ عدد
گوشت چرخ کرده۶۰۰ گرم
فلفل سبز۱ عدد
فلفل قرمز۱ عدد
سیر رنده شده۲ حبه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
فلفل قرمز و آویشنبه مقدار لازم
گوجه فرنگی۲ عدد
پیازچه۱ شاخه
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذا خوری
پنیر کاشار یا پنیر پیتزابه مقدار لازم
مواد لازم برای سس بشامل
کره۱ قاشق غذا خوری
شیر سرد۲ لیوان
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه بادمجان شکم پاره رژیمی

مرحله اول

برای تهیه بادمجان شکم پاره خوشمزه به روش رژیمی در ابتدای کار، بادمجان ها را از وسط نصف می کنیم. سپس کف یک سینی فر را کاغذ روغنی پهن می کنیم. در ادامه بادمجان ها را از طرفی که پوست دارد داخل سینی فر می چینیم.

مرحله دوم

در این مرحله در فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا بادمجان ها نرم شود. در ادامه پیاز را شسته و پوست می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. یک تابه برداشته و با کمی روغن روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا روغن داغ شود.

طرز تهیه بادمجان شکم پاره رژیمی

پیاز ها را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم تا سبک شود. گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کرده و دوباره تفت می دهیم تا گوشت ها تغییر رنگ پیدا کند. فلفل سبز و فلفل قرمز را ریز خرد کرده و به گوشت اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

مرحله چهارم

ادویه ها و نمک و سیر و پیازچه را به مخلوط اضافه کرده و تفت می دهیم. رب را هم اضافه می کنیم. گوجه فرنگی ها را پوست گرفته و خرد می کنیم و به مواد گوشتی اضافه می کنیم و درب تابه را می بندیم و می گذاریم تا آب گوجه ها کشیده شود و بپزد.

مرحله پنجم

بادمجان ها را داخل ظرف پیرکس می چینیم و با قاشق روی بادمجان ها را باز می کنیم. کمی روی آن نمک پاشیده و از مواد گوشتی روی بادمجان ها می ریزیم. یک قاشق رب را در یک تابه مجزا با کمی روغن روی حرارت تفت می دهیم.

طرز تهیه بادمجان شکم پاره رژیمی

در این مرحله یک و نیم لیوان آب به آن اضافه می کنیم و می گذاریم تا بجوشد. سپس سس را کنار بادمجان ها می ریزیم. فر را از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کرده ایم، بادمجان ها را درون فر قرار می دهیم تا کمی روی غذا طلایی شود.

مرحله هفتم

سپس از فر خارج کرده و از سس کنار بادمجان ها روی آن ها می ریزیم. یک تابه برداشته و کر و کمی روغن را روی حرارت قرار می دهیم. آرد را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم تا خامی آن گرفته شود. سپس شیر سرد را به آن اضافه کرده و سریع هم می زنیم.

مرحله هشتم

وقتی سس به قوام آمد، از روی حرارت برداشته و نمک و فلفل به آن اضافه می کنیم. از سس بشامل روی بادمجان ها ریخته و روی سس بشامل را پنیر پیتزا می ریزیم و دوباره داخل فر قرار می دهیم تا روی پنیر ها کمی طلایی شود. سپس از فر خارج کرده و در ظرف مناسب سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 5 خرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.