طرز تهیه کوکی هلویی خوشمزه و لاکچری مناسب برای پذیرایی

طرز تهیه کوکی هلویی

طرز تهیه کوکی هلویی , دستور پخت کوکی هلویی

کلوچه یکی از شیرینی های سنتی و خوشمزه ایرانی است که همراه با چای به عنوان میان وعده و عصرانه سرو می شود. کلوچه ها معمولا به صورت مغز دار طبخ می شود که فواید زیادی دارد. یک نوع دیگر کلوچه طبخ می شود که مغز دار نیست و به آن ها کوکی گویند. کوکی هلویی از دو کوکی بدست می آید که بین دو کوکی از کرم فیل یا گاناش استفاده می شود. کوکی ها هم درون آب میوه هلو و شکر غلتانده می شود. این کوکی ها بسیار خوشمزه هستند و می توان به عنوان شیرینی یا همراه با چای برای عصرانه طبخ و سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی هلویی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کوکی هلویی
تخم مرغ۱ عدد
شکردو سوم لیوان
وانیلنوک قاشق چای خوری
شیر ولرمیک سوم لیوان
روغن مایعیک سوم لیوان
آرددو و نیم لیوان
بکینگ پودر۱ قاشق چای خوری
رنده پوست پرتقالنصف قاشق غذا خوری در صورت تمایل

طرز تهیه کوکی هلویی

مرحله اول

برای تهیه کوکی خوشمزه و مخصوص به شکل هلو در ابتدای کار، تخم مرغ و شکر و وانیل را درون یک کاسه می ریزیم و حدود یک دقیقه با همزن می زنیم. سپس شیر و روغن مایع و بکینگ پودر را می زنیم و مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله آرد را کم کم اضافه کرده و با همزن دستی یا لیسک مخلوط می کنیم. سپس با دست شروع به ورز دادن می کنیم. آرد را تا جایی که خمیر منسجم و لطیفی بدست آید، اضافه می کنیم. خمیر را یک ساعت استراحت می دهیم.

مرحله سوم

سپس کف سینی فر را کاغذ روغنی پهن می کنیم. از خمیر، گلوله های کوچک برداشته و درون سینی فر می گذاریم و پهن می کنیم. فر را از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم. سپس سینی فر را درون فر قرار داده و ۲۰ تا ۲۵ دقیقه زمان می دهیم تا بپزد.

مرحله چهارم

در این مرحله سینی فر را بعد از پخت خارج کرده و کنار می گذاریم تا از حرارت بیفتد و کمی خنک شود. سپس از روی کاغذ روغنی به آرامی جدا می کنیم. داخل آن را با چاقو کمی خالی کرده و با هر کرمی که دوست داریم پر می کنیم.

مرحله پنجم

می توان با کرم فیل یا گاناش پر کرد و دو کلوچه را به هم متصل کرد. داخل یک ظرف جدا گانه آبمیوه هلو یا رانی هلو می ریزیم. مواد را به دو قسمت تقسیم می کنیم. به یکی از آن ها، رنگ خوراکی قرمز و به دیگری رنگ خوراکی زرد اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در مرحله پایانی نصف کوکی ها را درون رنگ قرمز و طرف دیگر آن را درون رنگ زرد می زنیم و در شکر می غلتانیم تا کامل شکری شوند. سپس با برگ نعناع تزیین می کنیم. توجه دشاته باشید که این مواد حدود ۲۶ تا ۲۷ عدد کوکی می دهد.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 5 خرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.