طرز تهیه کوکی پسته ای خوشمزه و مخصوص برای پذیرایی

طرز تهیه کوکی پسته ای

طرز تهیه کوکی پسته ای , دستور پخت کوکی پسته ای

کلوچه یکی از شیرینی های سنتی و خوشمزه ایرانی است که همراه با چای به عنوان میان وعده و عصرانه سرو می شود. کلوچه ها معمولا به صورت مغز دار طبخ می شود که فواید زیادی دارد. یک نوع دیگر کلوچه طبخ می شود که مغز دار نیست و به آن ها کوکی گویند. کوکی پسته ای از پسته خرد شده و پودر شده به همراه شکلات خرد شده، تهیه می شود که به دلیل وجود پسته بسیار مقوی و خوشمزه می شود. این کوکی ها بسیار خوشمزه و ترد هستند و می توان به عنوان شیرینی یا همراه با چای برای عصرانه طبخ و سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی پسته ای در ادامه با سایت فرهنگی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کوکی پسته ای
کره۹۰ گرم
شکر دانه ریزنصف لیوان
شکر قهوه ایدو و نیم قاشق غذا خوری
تخم مرغ۱ عدد
آرد۱ لیوان
نشاسته ذرت۱ قاشق غذا خوری (۵ گرم)
بکینگ پودرنصف قاشق چای خوری
نمک۱ پنس
پسته پودر شدهنصف لیوان
پسته خرد شدهنصف لیوان
شکلات شیری۱۰۰ گرم

طرز تهیه کوکی پسته ای

مرحله اول

برای تهیه کوکی خوشمزه با طعم پسته ای در ابتدای کار، یک کاسه برداشته و شکر دانه ریز و شکر قهوه ای و کره ای که نیم ساعت زود تر از یخچال خارج کرده ایم و نرم شده است را درون کاسه می ریزیم و با همزن می زنیم تا کرم رنگ شود.

مرحله دوم

سپس تخم مرغ را اضافه کرده و هم می زنیم تا با دیگر مواد یکدست شود. در ادامه آرد را به همراه نشاسته و بکینگ پودر و نمک و پسته پودر شده به مخلوط اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا کاملا با هم ترکیب و  یکدست شوند.

مرحله سوم

در این مرحله پسته خرد شده و شکلات خرد شده را به آن اضافه می کنیم و در حدی مخلوط می کنیم تا یک خمیر یک دست بوجود آید و پسته و شکلات در تمام خمیر پخش شوند. در ادامه روی خمیر را به صورت کامل با سلفون می پوشانیم.

مرحله چهارم

سپس می گذاریم ۲۰ دقیقه درون یخچال استراحت کند. سپس خمیر را به ۱۲ قسمت مساوی تقسیم می کنیم و به صورت گلوله در می آوریم. روی سینی فر را کاغذ روغنی قرار می دهیم. گلوله ها را روی کاغذ روغنی قرار می دهیم

مرحله پنجم

و در فری که از قبل با دمای ۱۷۵ درجه سانتی گراد گرم کرده ایم، به مدت ۱۱ تا ۱۲ دقیقه قرار می دهیم تا بپزد. سینی فر را از فر خارج کرده و ۱۰ دقیقه زمان می دهیم تا خنک شود و از حرارت بیفتد. سپس آن را از کاغذ روغنی جدا می کنیم و در ظرف مناسب قرار می دهیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در یکشنبه 2 خرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.