طرز تهیه چیز کیک لیوانی شیک و مجلسی به صورت تک نفره

طرز تهیه چیز کیک لیوانی

طرز تهیه چیز کیک لیوانی با پایه کیک شکلاتی چیز کیک تک نفره لیوانی

چیز کیک یکی از کیک های مورد علاقه در سراسر جهان است. روش های مختلفی برای تهیه چیز کیک ارائه شده است. یکی از این روش ها، در دستور چیز کیک لیوانی شکلاتی ارائه شده است. در این دستور پایه چیز کیک از بیسکوییت آماده است و روی آن را با مخلوط خامه و پنیر و شکلات، می پوشانند. این دسر نیاز به پخت یا فر ندارد و به راحتی آماده می شود. در این دسر چون لیوانی بوده و نیاز به برگرداندن دسر ندارد، از ژلاتین استفاده نمی شود. این دسر را می توان در مهمانی ها یا جشن های تولد به صورت تک نفره سرو نمود. وجود شکلات چیپسی در پنیر طعم خوب و بافت زیبایی به چیز کیک می دهد که می توان از شکلات تخته ای خرد شده یا رنده شده نیز استفاده کرد یا آن را حذف کرد، برای مشاهده آموزش طرز تهیه چیز کیک لیوانی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم چیز کیک لیوانی
بیسکوییت اورئوبه مقدار لازم
پنیر ماسکارپونه۲۰۰ گرم
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
پودر قند۶۰ گرم
پودر کاکائو۲ قاشق غذا خوری
شیر۳ قاشق غذا خوری
شکلات چیپسی۵۰ گرم
سس شکلاتبه مقدار لازم

طرز تهیه چیز کیک لیوانی

مرحله اول

برای تهیه چیز کیک لیوانی خوشمزه و مجلسی در مواد اولیه بیسکوییت اورئو است. می توان از هر نوع بیسکوییت کرمدار شکلاتی مثل پتی بور نیز استفاده کرد. در ابتدای کار، بیسکوییت ها را خرد کرده و کف لیوان ها می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله روی بیسکوییت ها را کمی از سس شکلات می ریزیم. می توان بیسکوییت ها را درشت یا ریز خرد کرد که کاملا سلیقه ای است. در ادامه در یک کاسه، پنیر را با همزن برقی یا دستی می زنیم تا یکدست و نرم شود.

مرحله سوم

سپس به آن خامه و پودر قند و پودر کاکائو و سیر اضافه می کنیم، سپس به خوبی هم می زنیم تا یک دست شود. در آخر شکلات چیپسی را به آن اضافه می کنیم و کمی مخلوط می کنیم تا شکلات در تمام مایه به صورت یکدست پخش شود.

مرحله چهارم

مایه آماده شده را روی بیسکوییت ها می ریزیم و درون یخچال می گذاریم تا حدود نصف روز در یخچال استراحت کند. حدود ۶ تا ۸ ساعت زمان کافی است تا مزه ها یکی شود. سپس می توان آن را با سس شکلاتی تزیین کرد و سرو نمود.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در جمعه 20 فروردین 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.