طرز تهیه شیرینی الستین خوشمزه و مجلسی مخصوص پذیرایی

طرز تهیه شیرینی الستین

طرز تهیه شیرینی الستین خوشمزه با شربت زعفرانی

شیرینی الستین، یکی از شیرینی هایی است که برای شب عید مورد استفاده قرار می گیرد. این شیرینی را می توان با ساده ترین مواد تهیه نمود. این شیرینی یکی از شیرینی های ساده و خوشمزه و مغز دار محسوب می شود. این شیرینی را می توان در یک ظرف دربسته به مدت ۱۰ روز و درون یخچال نگه داری کرد. این شیرینی با وجود مغز گردو و پودر نارگیل و کنجد بسیار مقوی است و طعم عالی و فوق العاده ای دارد. همچنین شکل و ظاهر آن نیز زیباست و در مهمانی ها می توان برای پذیرایی از آن استفاده نمود، برای مشاهده آموزش طرز تهیه شیرینی الستین در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی الستین
روغن صاف۱۰۶ گرم
پودر قند۴۷ گرم
آرد۲۰۰ گرم
تخم مرغ۳۴ گرم
خامه یا بستنی۱۳ گرم
روغن مایع۷ گرم
وانیلکمی
رنگ زعفرانی یا زعفران دم کرده غلیظبه مقدار لازم
مواد میانی
عسلبه مقدار لازم
پودر گردو۳ قاشق غذا خوری
پودر نارگیل۲ قاشق غذا خوری
کنجد۱ قاشق غذا خوری

دستور پخت شیرینی الستین

مرحله اول

برای تهیه شیرینی الستین در ابتدای کار، تخم مرغ را درون یک کاسه شکسته و با چنگال خوب مخلوط می کنیم و ۳۴ گرم از آن را جدا می کنیم. یک کاسه بر می داریم. روغن صاف و تخم مرغ و پودر قند را به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله پس از اینکه مواد را به خوبی ترکیب کردیم و یکدست شدند، خامه را به همراه وانیل و رنگ زعفرانی یا زعفران دم کشیده اضافه کرده و مخلوط می کنیم. در ادامه آرد را اضافه کرده و با همزن مخلوط می کنیم تا یک خمیر یکدست بوجود آید.

مرحله سوم طرز تهیه شیرینی الستین

با این خمیر انواع تارت ها، آلمانی، فرانتینی، انواع اسلایس آجیلی، بالدی بال و وبیسکویت شکری می توانید تهیه کنید و در اصل آچار فرانسه قنادی است. در ادامه خمیر را به مدت یک ساعت داخل یخچال قرار دهید تا کمی خنک شود.

مرحله چهارم

سپس روغن مایع را اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا روغن کامل به خورد خمیر برود. این خمیر حالا چسبنده می شود. داخل نایلون قرار می دهیم و حدود ۱۰ دقیقه در فریزر می گذاریم تا سفت شود. اگر چسبنده نبود نیازی به فریزر ندارد و قابل استفاده است.

مرحله پنجم

یک نایلون روی سطح کار پهن می کنیم. سپس خمیر را روی آن گذاشته و یک نایلون دیگر روی آن قرار می دهیم و با وردنه آن را باز می کنیم. روی خمیر را شیار می اندازیم تا شیرینی ها زیباتر شود. خمیر را برگردانده که قسمت کنگره زیرقرار بگیرد. با پیتزابُر مربع برش می دهیم.

مرحله ششم طرز تهیه شیرینی الستین

در این مرحله برای مواد میانی از هر مغزی که بخواهیم می توانیم برداریم. در این جا، پودر گردو و نارگیل و کنجد را درون یک کاسه می ریزیم و با هم مخلوط می کنیم. سپس کمی عسل به آن اضافه می کنیم تا یک خمیر سفت بدست آید.

مرحله هفتم

فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد حدود ۱۰ دقیقه روشن می کنیم تا گرم شود. یک سینی فر برداشته و کف آن را کاغذ روغنی پهن می کنیم و با کمی روغن آن را چرب می کنیم. از مخلوط مغزی اندازه ی فندق بزرگ، گرد می کنیم.

مرحله هشتم

سپس وسط خمیر مربع بریده شده قرار می دهیم. سپس مانند بقچه چهار گوشته خمیر را به سمت بالا تا کرده و می بندیم. سپس شیرینی را برگردانده و روی سینی فر قرار می دهیم. سینی فر را درون فر به مدت ۱۰ دقیقه قرار می دهیم تا شیرینی ها پخته شود.

مرحله نهم طرز تهیه شیرینی الستین

زمانی که اطراف شیرینی ها طلایی شودآ پختشان کامل شده است. سپس سینی را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم تا خنک شود. سپس از روی کاغذ روغنی بر می داریم. با فرچه عسل گرم را روی آن می مالیم و با پودر پسته تزیین می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 16 فروردین 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.