طرز تهیه فینگر فود سالاد الویه خوشمزه و بسیار شیک مجلسی

طرز تهیه فینگر فود سالاد الویه

طرز تهیه فینگر فود سالاد الویه

سالاد ها انواع مختلف دارند. بعضی از سالاد ها با توجه به محتویات آن، می تواند به عنوان پیش غذا یا غذای اصلی مورد استفاده قرار گیرد. یکی از این نوع سالاد ها، سالاد الویه است که از سیب زمینی و تخم مرغ و سینه مرغ، تهیه می شود. این سالاد را می توان به عنوان وعده شام یا پیش غذا در مهمانی ها تهیه و سرو کرد. وقتی می خواهیم به صورت فینگر فود سرو کنیم لای نان یا روی نان قرارداده و به صورت لقمه ای و تک نفره تزیین می کنیم. فینگر فود ها را در مهمانی ها و جشن های تولد مورد استفاده قرار می دهند که علاوه بر کوچک بودن و تک نفره بودن غذا، نیاز به ظروف پذیرایی خاصی ندارد و راحت تر صرف می شود. همچنین تنوع فینگر فود ها زیاد است حتی می توان با تزیینات مختلف چند نوع فینگر فود تهیه نمود.

مواد لازم فینگرفود الویه
سینه مرغ۱ عدد
سیب زمینی۲ عدد
تخم مرغ۴ عدد
هویج۱ عدد
خیار شور۵ عدد
سس مایونزبه مقدار لازم
نان تست۱ بسته

دستور تهیه فینگرفود سالاد الویه

مرحله اول

برای تهیه سالاد الویه مجلسی به صورت فینگرفود ابتدا یک قابلمه بر می داریم. در ادامه سیب زمینی ها را شسته و با پوست به آن اضافه می کنیم، سپس به مقدار لازم آب روی سیب زمینی ها ریخته و می گذاریم روی حرارت تا بپزد.

مرحله دوم

وقتی هنوز آب گرم نشده است، تخم مرغ ها را درون یک کیسه پلاستیک فریزری قرار می دهیم. درب پلاستیک را گره زده و می گذاریم داخل قابلمه سیب زمینی ها تا با هم بپزد. می توان حدود ۲۰ دقیقه بعد تخم مرغ ها را از قابلمه خارج کرد.

مرحله سوم

سینه مرغ را با کمی پیاز تفت داده شده و ادویه دلخواه در یک قابلمه جدا گانه می پزیم. وقتی مرغ پخته شد، آن را از آب خارج کرده و ریش ریش و ریز می کنیم. می توان سینه مرغ را در یک کاسه با همزن ریش ریش کرد یا با رنده درشت، ریز خرد کرد.

مرحله چهارم

سیب زمینی ها را پوست کنده و درون یک کاسه با گوشکوب دستی یا رنده له می کنیم. تخم مرغ را هم رنده کرده و به سیب زمینی اضافه می کنیم و حدود ۴ الی ۵ ساعت درون یخچال استراحت می دهیم تا کامل خنک شود. خیار شور ها را ریز خرد کرده یا رنده می کنیم.

مرحله پنجم

هویج خام را هم شسته و رنده می کنیم. سپس هویج و خیار شور و مرغ را به مخلوط سیب زمینی و تخم مرغ اضافه کرده و با هم ترکیب می کنیم. یک کاسه بر می داریم. سس مایونز را با نمک و آب لیمو تازه و فلفل سیاه مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

سپس طعم آن را مرتب امتحان می کنیم تا به مزه مورد نظر و مناسب با ذائقه خودمان برسد. در ادامه سس را به آرامی به سالاد اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شود. کمی سس هم کنار می گذاریم برای تزیین آن.

مرحله هفتم

سس سالاد باید به گونه ای باشد که طعم مایونز حس شود و رنگ سیب زمینی ها هم زرد نباشد. سالاد را بهتر است حدود ۲ ساعت در یخچال استراحت می دهیم. سپس نان تست را برداشته و یک لایه روی آن را سالاد الویه قرار می دهیم.

مرحله هشتم

نان دیگر را روی آن گذاشته و با دست کمی فشار می دهیم. نان را به صورت مثلثی برش داده و روی برش و روی نان را با سس باقی مانده می پوشانیم و با هویج ورقه ای و پنیر ورقه ای و جعفری خرد شده و گوجه گیلاسی تزیین می کنیم.

مطالب پیشنهادی

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 23 اسفند 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.