طرز تهیه کوفته سیب زمینی خوشمزه و مخصوص با پنیر پیتزا

طرز تهیه کوفته سیب زمینی پنیری

طرز تهیه کوفته سیب زمینی شکم پر طرز تهیه کوفته سیب زمینی با پنیر کوفته سیب زمینی ترکیه ای

کوفته یکی از غذاهای اصیل ایرانی و ترکی است که با روش های مختلف و مواد مختلف تهیه می شود. اما می توان با استفاده از سبزیجات، کوفته مشابه تهیه کرد. یکی از این کوفته ها، کوفته سیب زمینی پنیری است. در این دستور، سیب زمینی را همراه با پنیر موزارلا، کوفته کرده از مواد گوشتی روی آن می ریزیم و با کمی پنیر موزارلا درون فر قرار می دهیم تا پخته شود. این غذا را می توان به عنوان پیش غذا در مهمانی ها سرو نمود.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۱ عدد
پیاز۱ عدد
فلفل دلمه ای۱ عدد
جعفری تازه خرد شده۳ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل قرمزبه مقدار لازم
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذا خوری سر خالی
مواد کوفته سیب زمینی
سیب زمینی۸ عدد متوسط
پنیر پیتزانصف لیوان
جعفری تازه خرد شدهسه چهارم قاشق غذا خوری
نمک و پودر سیر و‌پودر فلفل سیاهبه مقدار دلخواه
شیر۵ قاشق غذا خوری

دستور پخت کوفته سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه کوفته قلقلی با سیب زمینی ابتدای کار، مرغ را با کمی ادویه به دلخواه با آب می گذاریم تا بپزد. سپس آن را ریز خرد می کنیم. پیاز ها را شسته و پوست می کنیم. سپس آن ها را ریز خرد کرده و در یک تابه با کمی روغن تفت می دهیم.

مرحله دوم

تفت دادن را ادامه می دهیم تا پیاز به طور کامل طلایی شود. فلفل دلمه ای را هم خرد می کنیم و به آن اضافه می کنیم تا تفت بخورد. سپس مرغ پخته شده را به آن اضافه می کنیم. جعفری خرد شده را اضافه کرده و کمی تفت می دهیم.

مرحله سوم

در آخر فلفل و نمک و رب گوجه فرنگی را اضافه کرده مواد را با هم تفت می دهیم تا رنگ باز کند. سیب زمینی ها را خوب شسته و با مقداری آب درون قابلمه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا بپزد. سپس آبکش کرده و می گذاریم تا خنک شود.

مرحله چهارم

پوست آن را کنده و در یک کاسه، با گوشکوب دستی می کوبیم تا له شود. سپس پنیر پیتزا و جعفری خرد شده، شیر و ادویه ها را به آن اضافه می کنیم. با دست ورز می دهیم . سپس از مواد به اندازه نارنگی برداشته و گرد می کنیم.

مرحله پنجم

کف یک ظرف را با کره، چرب می کنیم. کوفته ها را درون آن گذاشته، با ته لیوان کمی روی آن را گود می کنیم. سپس مواد گوشتی را داخل آن می ریزیم. یک یک کاسه بر می داریم. رب گوجه و پودر سیر و آویشن را با کمی آب ولرم مخلوط می کنیم تا سس بدست آید.

مرحله ششم

در این مرحله سس را به صورت پخش روی مواد گوشتی می ریزیم. کمی پنیر موزارلا روی کوفته ها ریخته و در فری که از قبل در دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد گرم کرده ایم، قرار می دهیم و نیم ساعت زمان می دهیم تا کوفته ها پخته شود.

مطالب پیشنهادی

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 18 اسفند 1399
مطالب مرتبط
طرز تهیه پای اسپاگتی خوشمزه و مخصوص به روش ایتالیایی

طرز تهیه پای اسپاگتی خوشمزه و مخصوص به روش ایتالیایی

طرز تهیه پای اسپاگتی پای اسپاگتی یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که اصالتی ایتالیایی دارد، برای مشاهده این آموزش آشپزی ایتالیایی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید. …

طرز تهیه گولاش تاس کباب خوشمزه و مخصوص مجارستانی

طرز تهیه گولاش تاس کباب خوشمزه و مخصوص مجارستانی

طرز تهیه گولاش گولاش یکی از انواع غذاهای پرطرفدار در مجارستان است که شباهت زیادی به تاس کباب ما ایرانی ها دارد، برای مشاهده این آموزش آشپزی مجاری در ادامه با سایت …

طرز تهیه آش نعناع خوشمزه و مخصوص به روش ترکیه ای

طرز تهیه آش نعناع خوشمزه و مخصوص به روش ترکیه ای

طرز تهیه آش نعناع آش نعناع یکی از سوپ های خوشمزه بین المللی است که با مواد بسیار متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.