طرز تهیه کوفته ریزه خوشمزه و مجلسی به روش سنتی کرمانشاهی

طرز تهیه کوفته ریزه

طرز تهیه کوفته ریزه کرمانشاهی شیرازی با لپه مرحله به مرحله اصفهان رژیمی tji vdci

کوفته ریزه یکی از انواع غذاهای خوشمزه ایرانی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۵۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
تخم مرغ۱ عدد
پودر سوخاری۱ قاشق غذاخوری
پاپریکا و کاریبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی
مواد لازم برای سس
رب انار½ پیمانه
آب گوشت۲ پیمانه
آرد ذرت۲ قاشق غذاخوری
گشنیز۱ قاشق غذاخوری
انار دان شده۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور پخت کوفته ریزه

مرحله اول

برای تهیه کوفته ریزه مجلسی ابتدا پیازها را با رنده ریز رنده می کنیم، سپس آب اضافی شان را می گیریم. در ادامه پیاز آب گرفته را به همراه گوشت چرخ کرده و مقداری نمکف فلفل سیاه و زردچوبه به یک کاسه بزرگ اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله تخم مرغ را به همراه پودر سوخاری، پاپریکا و ادویه کاری به کاسه اضافه می کنیم و مواد را به مدت ۱۰ دقیقه با دست ورز می دهیم تا کاملا یکدست و چسبناک شوند، سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و در یخچال قرار می دهیم.

مرحله سوم

پس از گذشت یک ساعت کاسه را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم. پس از اینکه روغن داغ شد، به اندازه یک گردو از مایه گوشت بر می داریم و با دست شکل می دهیم.

مرحله چهارم

حالا کوفته ها را داخل روغن داغ می اندازیم و به طور کامل سرخ می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه برای تهیه سس کوفته ها، آب گوشت را به همراه رب انار داخل یک تابه مناسب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در صورتی که آب گوشت در دسترس نداشتیم، می توانیم ۲ پیمانه آب داغ را با یک عصاره گوشت ترکیب کنیم. در ادامه آرد ذرت را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم سس کمی غلیظ شود.

مرحله ششم

پس از اینکه سس به غلظت مناسب رسید، کوفته ها را درون سس قرار می دهیم و اجازه می دهیم سس به خورد کوفته ها برود. در ۵ دقیقه پایانی دانه های انار را به همراه گشنیز به سس اضافه می کنیم. در پایان کوفته را به همراه برنج سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 6 مهر 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.