طرز تهیه بیسکوییت زنجبیل و شکلات خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه بیسکوییت زنجبیل و شکلات

طرز تهیه بیسکوییت زنجبیل و شکلات خوشمزه

بیسکوییت از دیر باز یک از تنقلاتی بوده است که در کنار چای یا قهوه و یا تنها استفاده می شود. درون این بیسکوییت از زنجبیل و دارچین استفاده شده که خاصیت و ویتامین های زیادی دارد. همچنین تهیه این بیسکوییت نیاز به دستگاه خاصی ندارد و با ساده ترین وسایل تهیه می شود. این بیسکوییت ها را در ظرف در دار می توان به مدت یک ماه در یخچال یا فریزر نگهداری کرد.

مواد لازم بیسکوییت زنجبیل و شکلات
آرد شیرینییک و دو سوم پیمانه
پودر دارچین۱ قاشق چای خوری
شکرنصف پیمانه
پودر زنجبیلنصف قاشق چای خوری
بکینگ پودر۱ قاشق چای خوری
شیر معمولی یا شیر بادامیک هشتم پیمانه
کره سردیک چهارم پیمانه
عسل یا شیره افرا۲ قاشق سوپ خوری
شکلات تخته اینصف پیمانه ذوب شده

دستور پخت بیسکوییت زنجبیل و شکلات

مرحله اول

برای تهیه بیسکوییت زنجبیل و شکلات ابتدا در یک کاسه، آرد و بکینگ پودر و شکر و دارچین و زنجبیل را با هم ترکیب می کنیم. در ادامه کره را به صورت مکعبی خرد می کنیم. سپس همراه با عسل و شیر به مواد خشک اضافه می کنیم.

مرحله دوم

سپس با نوک انگشت شروغ به مخلوط کردن مواد می کنمی. اگر زیاد چسبناک بود، می توان کمی آرد اضافه کرد تا زمانی که خمیر نرمی بدست آید. خمیر را با یک کیسه فریزر می پوشانیم و حدود نیم ساعت یا بیشتر، در یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند.

مرحله سوم

در این مرحله فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا زمان اماده شدن مایه بیسکویت گرم شود. در ادامه یک سطح صاف را آرد پاشی می کنیم. سپس خمیر را روی آن با وردنه با قطر یکسان به صورت کاملا یکدست پهن می کنیم.

مرحله چهارم

سپس خمیر پهن شده را با کاتر برش می زنیم. کف سینی فر را کاغذ روغنی می پوشانیم. سپس بیسکوییت ها را روی آن می چینیم. سینی فر را به مدت ۱۰ دقیقه با همان دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد درون فر قرار می دهیم تا بیسکوییت ها پخته شود.

مرحله پنجم

سپس سینی را خارج کرده و صبر می کنیم تا خنک شود. سپس شکلات را روی بخار کتری به روش بن ماری آب می کنیم. بیسکوییت ها را به طور نصفه درون شکلات فرو می کنیم. روی شکلات ها را ترافل های رنگی یا کمی اسپرینکل شکلاتی می پاشیم.

مطالب پیشنهادی

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در یکشنبه 1 فروردین 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.