طرز تهیه گراتن اسفناج خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه گراتن اسفناج

طرز تهیه گراتن اسفناج و قارچ و سیب زمینی با نان تست و بادمجان بفرمایید شام و پاستا دونفره

اگر شما نیز مدتیاست قصد کاهش وزن دارید و یا به سلامتی خود اهمیت زیادی میدهید، امروز برایتان پیشنهادی ویژه داریم. گراتن اسفناج غذایی فوق العاده خوشمزه با ترکیبی از فیله گوساله و خوش عطر ترین ادویه جات و چاشنی ها بوده و به تازگی طرفداران زیادی را پیدا کرده است. خبر خوب اینکه دستور تهیه این غذا به سبک کتوژنیک و رژیمی برای شما عزیزان فراهم شده است. همانطور که اکثر شما میدانید در این روش پروتئین و چربی جایگزین کربوهیدرات و قند می باشد. پیشنهاد ما برای شما عزیزانی که مدتی است دنباله رو رژیم های کتوژنیک هستید، این است که این غذا را برای خود تهیه نموده و از طعم آن لذت ببرید. حتی اگر قصد کاهش وزن ندارید، پیشنهاد میکنیم این مطلب را دنبال کنید. اطمینان داشته باشید ظاهر جذاب و ترکیبات خوشمزه آن شما را برای پخت آن وسوسه خواهد کرد. پس وقت را از دست ندهید و برای طرز تهیه گراتن اسفناج لذیذ و ویژه همراه ما باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
فیله گوساله۲۰۰ گرم
اسفناج پاک شده۷۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
سیر۳ حبه
جوزهندی۲ پینچ
پنیر خامه ای۲۰۰ گرم
پنیر موتزرلا۲۰۰ گرم
نمک۲ قاشق چایخوری
فلفل سیاه۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه گراتن اسفناج

مرحله اول

برای تهیه گراتن اسفناج خوشمزه ابتدا میبایست، فیله گوساله بیات شده را روی میز کار قرار داده و آن را با ادویه جات مرینیت کنید. فیله را به ظرف درداری منتقل کرده و آن را چند ساعتی در محلی مناسب استراحت دهید تا عطر و طعم چاشنی ها به خورد گوشت برود.

مرحله دوم

دقت داشته باشید در صورت تمایل میتوانید فیله یا سینه مرغ را جایگزین فیله گوساله نمایید. پس از چند ساعت فیله ها را گریل نمایید و در محلی مناسب قرار دهید برای خارج کردن آب میان بافتی اسفناج ها، ابتدا ۷۰۰ گرم اسفناج پاک شده را در کاسه آب جوش بریزید.

مرحله سوم

در این مرحله روی کاسه را با در قابلمه به طور کامل بپوشانید، پس از دو دقیقه اسفناجها را آبکش نموده و با فشار دست آب میان بافتی آن را خارج نمایید. سپس آن را روی تخته چوبی قرار داده و به کمک یک چاقو کاملا خرد نمایید.

مرحله چهارم

تابه ای را روی گاز قرار دهید. کف آن را با روغن چرب کنید و اجازه دهید تا روغن کاملا داغ شود. یک عدد پیاز رنده یا نگینی شده را به همراه سیر رنده شده در تابه بریزید و آن را تفت دهید. ۲ پینچ جوزهندی را بر روی تابه به دقت رنده نموده و در نهایت نمک و فلفل را به آن اضافه نمایید.

مرحله پنجم

ابتدا اسفناج ها را در ظرف مخصوص فر قرار دهید. سپس آن را با مواد درون تابه مزه دار کنید. مقداری پنیر خامه ای را نیز در ظرف ریخته و به کمک یک قاشق آن را خوب هم بزنید تا مزه ها به خورد یکدیگر بروند. سپس فیله های گریل شده و پنیر موتزرلا را به ظرف اضافه نمایید

مرحله ششم

سپس آن را درون فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار دهید. پس از ۲۰ دقیقه گراتن اسفناج خوشمزه شما آماده است، میتوانید آن را به همراه خانواده میل نمایید. دقت داشته باشید برای مزه دار کردن گوشت گوساله میتوانید از مقداری آب لیمو، سیر، رزماری و نمک و فلفل استفاده نمایید.

مطالب پیشنهادی

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 26 خرداد 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه مرغ و سیب زمینی در فر به روش رستورانی

طرز تهیه مرغ و سیب زمینی در فر به روش رستورانی

طرز تهیه مرغ و سیب زمینی در فر مرغ و سیب زمینی در فر یکی از غذاهای سالم و خوشمزه بین المللی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای …

طرز تهیه سالاد شوید ساده و خوشمزه با مرغ و سیب زمینی

طرز تهیه سالاد شوید ساده و خوشمزه با مرغ و سیب زمینی

طرز تهیه سالاد شوید سالاد یکی از پیش غذاهایی است که مورد علاقه افراد زیادی قرار دارد. همچنین از بعضی سالادها می توان به عنوان وعده سبک غذایی نام برد. یکی از …

طرز تهیه شله گندی خوشمزه و ساده به روش سنتی

طرز تهیه شله گندی خوشمزه و ساده به روش سنتی

طرز تهیه شله گندی شله گندی یکی از انواع غذاهای خوشمزه ساده لری است که با عدس تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شله گندی …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.