طرز تهیه بسبوسه یک کیک خوشمزه و مخصوص مدیترانه ای

طرز تهیه بسبوسه

طرز تهیه کیک بسبوسه پنیری شف طیبه آموزش بسبوسه طرز تهیه بسبوسه شکم پر بسبوسه ترکی بسبوسه ساده أنواع بسبوسه    

بسبوسه یه نوع کیک مدیترانه ای است که با آرد سمولینا تهیه می شود این کیک شهد دار است و به خاطر وجود سمولینا، علاوه بر این که کیکی مقوی است، حالت خمیری به خود نمی گیرد و طعم بسیار خوبی بدست می دهد. این کیک از انواع کیک های خیس است که می توان با چای یا قهوه سرو نمود. از آنجا که این کیک با پودر نارگیل و سمولینا تهیه می شود، بافت متفاوتی دارد که آن را از کیک های دیگر متمایز می کند. این کیک را به عنوان کیک های کافی شاپی نیز می توان استفاده کرد و در منوی کافی شاپ ها قرار داد، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک بسبوسه
کره ذوب شده۷۰ گرم
ماست شیرین½ پیمانه
تخم مرغ۲ عدد
سکر۱ پیمانه
شیردو سوم پیمانه
پودر نارگیل۲ قاشق غذاخوری
آرد سمولینا¾ پیمانه
شیر خشک۲ قاشق غذاخوری
وانیل½ قاشق چایخوری
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری

دستور پخت کیک بسبوسه

مرحله اول

برای نهیه کیک بسبوسه خوشمز ه و مجلسی ابتدا شیر را با نصف مقدار شکر در یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم تا شکر حل شود و شهد شروع به جوشیدن کند.

مرحله دوم

نیاز نیست شهد غلیظ شود و یکی دو قل خورد، کافی است و آن را از روی حرارت بر می داریم تا از داغی بیفتد و خنک شود. فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود. یک کاسه بزرگ برداشته و تخم مرغ ها را درون آن می شکنیم.

مرحله سوم

در این مرحله نصف باقی مانده از شکر را به آن اضافه می کنیم. در ادامه وانیل را نیز اضافه کرده و با همزن دستی می زنیم تا مایعی کرم رنگ به دست بیاید. حالا شیر خشک را الک می کنیم و به مواد اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

پودر نارگیل و ماست و کره ذوب شده را هم به تخم مرغ ها اضافه کرده و هم می زنیم تا مخلوط یکدست شود. در آخر، آرد سمولینا و بکینگ پودر را کم کم به مایه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا آرد گلوله نشود و کامل مایه بسبوسه یک دست شود.

مرحله پنجم

یک قالب مربعی با ضلع ۲۵ سانتی متر را بر می داریم. کف آن را کاغذ روغنی پهن می کنیم. یا کف ظرف را با کره چرب می کنیم. سپس مایه را به آرامی داخل قالب می ریزیم. قالب را در طبقه وسط فر  قرار می دهیم تا پخته شود.

مرحله ششم

حدود ۴۵ دقیق زمان برای پخت کیک ناز است. در ادامه بسبوسه را از فر در می آوریم و با چاق به صورت مربعی یا لوزی برش می زنیم. ولی از قالب خارج نمی کنیم. شهد خنک شده در مرحله اول را روی همه قسمت های کیک می ریزیم.

مرحله هفتم

سپس اجازه می دهیم تا ۲ ساعت استراحت کند و شهد کامل به خورد بسبوسه برود و خنک شود. برش های بسبوسه را از قالب خارج کرده و در ظرف مناسبی می چینیم. این شیرینی یا کیک را می توان با خلال مغز بادام یا پسته تزیین نمود و در کنار چای یا قهوه سرو کرد.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در یکشنبه 3 اسفند 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.