طرز تهیه کیک شیرازی خوشمزه و سنتی به صورت کاپ کیکی

طرز تهیه کیک شیرازی

طرز تهیه کیک شیرازی خوشمزه خیس یزدی xvc jidi d advhcd

کیک شیرازی یکی از انواع کیک های خوشمزه و سنتی ایرانی است که اصالت آن متعلق به شهر شیراز می باشد، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با چیشی همراه باشید.

مواد لازم شربت بار
شکر۲۰۰ گرم
آب۸۰ گرم
جوهر لیمونوک قاشق چایخوری
گلوکز مایع۱ قاشق سوپخوری

دستور تهیه شربت بار

مرحله اول

برای تهیه شربت بار ابتدا شکر را به همراه آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا شکر به طور کامل حل شود. توجه داشته باشید که قبل از اینکه آب به نقطه جوش برسد باید شکر حل شده باشد.

مرحله دوم

پس از اینکه آب به نقطه جوش رسید، ۱۰ دقیقه زمان می دهیم تا شربت بجوشد. در ادامه جوهر لیمو را در مقدار کمی آب حل می کنیم و به شربت اضافه می کنیم. در ادامه گلوکز مایع را اضافه می کنیم و پس از چند جوش قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مواد لازم کیک شیرازی
آرد سفید۲۱۵ گرم
تخم مرغ۲ عدد
ماست۴۰ گرم
شربت بار۱۶ گرم + ۲ پیمانه
گلاب۷۲ گرم
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
روغن مایع۷۰ گرم
جوش شیرین¼ قاشق چایخوری
پودر هل۱ قاشق چایخوری

دستور پخت کیک شیرازی

مرحله اول

برای تهیه کیک شیرازی خوشمزه ابتدا تخم مرغ را به همراه شکر و پودر هل داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و به خوبی ترکیب می کنیم تا شکر به طور کامل حل شود و مواد حجم شان زیاد شود و  حالتی پوک پیدا کنند.

مرحله دوم

در این مرحله ماست را به همراه گلاب و شربت بار اضافه می کنیم و در حدی که مواد با هم ترکیب شوند مخلوط می کنیم. در ادامه آرد را به همراه بکینگ پودر و چوش شیرین با هم ترکیب می کنیم و دو مرتبه الک می کنیم.

مرحله سوم

حالا مخلوط آرد را کم کم اضافه می کنیم و با لیسک مواد را به صورت دورانی مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه پس از اینکه مایه کیک شکل گرفت روغن مایع را اضافه می کنیم و با لیسک مخلوط می کنیم تا مایه کیک یکدست شود.

مرحله چهارم

پس از اینکه مایه کیک آماده شد فر را با حرارت ۲۲۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود، سپس قالب های مافین یا کیک یزدی را با کمی روغن چرب می کنیم، سپس دو سوم قالب ها را با مایه کیک پر می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله قالب ها را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا کیک آماده شود. زمانی که می خواهیم شربت را اضافه کنیم باید شربت داغ باشد، پس از خارج کردن کیک ها از فر شربت داغ را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم به خورد کیک ها برود.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در یکشنبه 26 مرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/bluelife29

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.