طرز تهیه نان سوپ لاکچری خوشمزه و مخصوص با سیخ چوبی

طرز تهیه نان سوپ

طرز تهیه نان کراستینو نان جهت سرو سوپ نان مخصوص سوپ نان سوپ و سالاد نان سوپ کنجدی

این نان، نوعی نان حجیم است که در فر طبخ می شود. این نان با استفاده از خمیر مایه تهیه می شود که بافت پوک و قابل هضمی دارد. همچنین رومال این نان از سبزیجات و ادویه جات معطر استفاده شده است. می توان از این سبزیجات و ادویه در درون نان نیز استفاده کرد. شکل این نان به صورت مارپیچ دور سیخ تهیه می شود که در کنار سوپ سرو می شود و ظاهر بسیار زیبایی دارد. می توان بدون سیخ نیز آن را مارپیچ یا با هر روش دیگری پیچید و داخل فر قرار داد، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان سوپ
آرد۱ و یک سوم پیمانه
آب ولرم½ پیمانه
خمیر مایه فوری۱ قاشق چایخوری
شکر۱ قاشق چایخوری
روغن مایع۱ قاشق چایخوری
مواد رومال نان
کره۵۰ گرم
نمک۱ پنس
پودر سیریک هشتم قاشق چایخوری
پنیر پازمرانبه مقدار دلخواه
سیخ چوبیبه تعداد کافی
سبزی و ادویه معطربه مقدار دلخواه

دستور پخت نان سوپ

مرحله اول

برای تهیه نان سوپ خوشمزه و مجلسی ابتدا شکر و خمیر مایه و آب ولرم را داخل یک کاسه با هم مخلوط کرده و حدود ۱۵ دقیقه می گذاریم تا خمیر مایه به عمل آید. در ظرفی جدا گانه آرد و نمک را سه بار الک می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله خمیر مایه به عمل آمده را به آن اضافه می کنیم و با دست خوب مخلوط می کنیم و ورز می دهیم تا خمیر یک دستی بوجود آید. اگر خمیر چسبناک بود کمی آرد اضافه می کنیم. خمیر را ۱۰ دقیقه ورز می دهیم.

مرحله سوم

سپس در یک ظرف چرب شده، خمیر را درون آن قرار می دهیم و روی آن با سلفون می پوشانیم و می گذاریم در جای گرم تا حجم آن دو برابر شود. حدود ۶۰ تا ۹۰ دقیقه لازم است تا کامل ور آید. پف خمیر را با دست می گیریم.

مرحله چهارم

سپس به گلوله های ۵۰ گرمی تقسیم می کنیم. هر گلوله را به صورت نوار باریکی در می آوریم و دور یک سیخ چوبی قرار می دهیم.  کف سینی فر را کاغذ روغنی پهن می کنیم. سپس سیخ ها را درون آن می چینیم.

مرحله پنجم

روی سیخ ها را با کیسه یا پارچه مرطوب می پوشانیم و اجازه می دهیم تا نیم ساعت استراحت کند. می توان سیخ ها را به گونه ای روی سینی فر قرار داد تا خمیر به سطح سینی اتصال نداشته باشد و حالت مارپیچی خود را حفظ کند.

مرحله ششم

در این مرحله کره را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و روی حرارت بخار آب قرار می دهیم تا به طور کامل ذوب شود، سپس مقداری نمک و پودر سیر و فلفل و کمی شوید یا هر سبزی معطر دیگری را به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم

پس از اینکه مواد کاملا یکدست شدند، با برس روی تمامی نان ها می مالیم. در ادامه فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد از قبل گرم می کنیم. سینی فر را به مدت ۳۰ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا کمی طلایی شود.

مرحله هشتم

سینی فر را که از فر خارج کردیم مجددا با مخلوط کره ای که داشتیم روی نان ها را می مالیم تا براق و معطر شود. در صورت تمایل کمی پودر پنیر پارمزان هم روی نان ها می پاشیم. این نان را در کنار سوپ سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در شنبه 2 اسفند 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.