طرز تهیه نان بازلاما خوشمزه و بادکنکی به روش سنتی ترکیه ای

طرز تهیه نان بازلاما

طرز تهیه نان بازلمه ترکیه بادکنکی بازلاما چیست خانم جعفری بالزاما xvc jidi khk fhcghlh

نان بازلاما یکی از انواع نان های خوشمزه و سنتی ترکیه است که معمولا برای صبحانه تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با سایت چیشی همراه باشید.

مواد لازم نان بازلاما
آرد سفید۳ و ¾ پیمانه
آب گرم۱ و ¼ پیمانه
خمیر مایه فوری۲ قاشق چایخوری سر پر
شکر۱ قاشق غذاخوری
ماست¾ پیمانه
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
نمک۱ قاشق غذاخوری
جعفری (اختیاری)¼ پیمانه

دستور پخت نان بازلاما

مرحله اول

برای تهیه نان بازلامای ترکیه ای ابتدا آب گرم را به همراه شکر و پودر مخمر فوری داخل یک کاسه مناسب ترکیب می کنیم، سپس درب کاسه را می گذاریم و به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه در یک جای گرم قرار می دهیم تا مخمر فعال شود و کف کند.

مرحله دوم

در ادامه مخمر فعال شده را داخل یک کاسه بزرگ و جادار می ریزیم. در ادامه ماست را به همراه روغن زیتون و نمک به کاسه اضافه می کنیم و مواد را ترکیب می کنیم تا یکدست شوند. در صورت تمایل جعفری خرد شده را نیز اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله آرد را دو مرتبه الک می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم. حالا با قاشق چوبی مواد را ترکیب می کنیم تا خمیر جمع شود، پس از اینکه خمیر جمع شد آنرا با دست ۵ دقیقه ورز می دهیم تا کاملا یکدست شود.

مرحله چهارم

حالا سطح کار را آرد پاشی می کنیم، سپس خمیر را به ۱۰ قسمت مساوی تقسیم می کنیم و چونه می گیریم. چونه ها را کنار هم می چینیم و یک پارچه تمیز یا پلاستیک روی چونه های می اندازیم تا به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه استراحت کنند.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان یک تابه بزرگ روی حرارت قرار می دهیم و کف آنرا با کمی روغن چرب می کنیم، حالا یکی از چونه ها را بر می داریم و با وردنه به صورت دایره ای باز می کنیم، به صورتی که قطر دایره حدودا ۲۰ سانتی متر باشد.

مرحله ششم

در این مرحله خمیر باز شده را با دست بلند می کنیم و به آرامی درون تابه داغ شده قرار می دهیم، سپس با برس روی خمیر کمی روغن زیتون می مالیم، سپس یک تا یک و نیم دقیقه زمان می دهیم تا یک سمت نان بپزد و رنگ بگیرد.

مرحله هفتم

پس از اینکه روی نان حباب ایجاد شد و سمت زیرین ان پخت، آنرا به آرامی بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز به مدت یک تا یک و نیم دقیقه بپزد. در پایان نان ها را به صورت داغ برای وعده صبحانه یا دیگر وعده ها سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در شنبه 1 شهریور 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/asligul.kutlu

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.