طرز تهیه کباب کوبیده مرغ تابه ای خوشمزه و مخصوص تهرانی

طرز تهیه کوبیده مرغ تابه ای

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ تابه ای خوشمزه و مجلسی

کباب ها به عنوان غذاهای اصیل ایرانی، ترکی و عربی نامبرده شده است. یکی از انواع کباب ها کباب کوبیده است که طرفداران زیادی دارد. از آن جا که گاهی گوشت گوساله چرخ شده در دسترس نیست یا بنابر رژیم غذایی که داریم نمی توانیم از آن استفاده کنیم، کباب کوبیده مرغ یکی از گزینه های جایگزین است که می توان در مجالس و مهمانی ها از آن استفاده کرد. همچنین در شرایطی که زمان زیادی برای پخت غذا نداریم می توان از این نوع کباب استفاده نمود. سینه مرغ بافت خشکی دارد که در این دستور توصیه می شود با ران مرغ با هم مخلوط و چرخ شود. این کباب ها در تابه یا فر و به راحتی پخته می شود و می توان کنار نان و ریحان تازه یا برنج زعفرانی سرو نمود.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه و ران بدون استخوان۵۰۰ گرم
سیر۴ حبه
پیاز۱ عدد بزرگ
جعفری۳ قاشق غذاخوری
فلفل دلمه ای رنگی۳ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه و پاپریکابه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
پودر پیاز و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت کوبیده مرغ تابه ای

مرحله اول

برای تهیه کباب کوبیده مرغ خوشمزه در تابه ابتدا سینه و ران مرغ بدون استخوان را خرد کرده و چرخ می کنیم. سپس داخل یک کاسه بزرگ می ریزیم. پیاز را رنده می کنیم و بدون این که آب آن را بگیریم درون مرغ ها می ریزیم.

مرحله دوم

سپس سیر ها را رنده کرده و اضافه می کنیم. جعفری خرد شده، پاپریکای ریز خرد شده، و زعفران دم کرده را اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شود. سپس نمک و ادویه ها را اضافه کرده و خوب مواد را با دست ورز می دهیم.

مرحله سوم

توجه داشته باشید که مواد بدست آمده کمی چسبندگی دارد. حدود نیم ساعت به مواد استراحت می دهیم. کف یک ظرف مناسب فر را با روغن زیتون چرب می کنیم و مواد مرغ را کف آن می ریزیم و صاف و یک دست می کنیم.

مرحله چهارم

سپس با استفاده از چاقو یا کفگیر خطوطی روی کباب ایجاد می کنیم. و با انگشت نیز حفره هایی روی کباب ایجاد می کنیم. با کمک فرچه روغن زیتون را روی کباب ها می زنیم و روی آن را فویل آلومینیوم می کشیم.

مرحله پنجم

در این مرحله روی فویل را چند سوراخ ایجاد می کنیم و در فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه قرار می دهیم تا کباب ها مغز پخت شود. سپس فویل را برداشته و سطح کباب را گریل می کنیم.

مرحله ششم

در صورتی که فر در دسترس نباشد، می توان کباب ها را به صورت یکدست داخل تابه پهن کرد و روی گاز طبخ نمود. دقیقا به همین شکل ابتدا کف کباب ها را برشته می کنیم. سپس بر می گردانیم و سمت دیگر آن را سرخ می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله کباب های سرخ شده را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. در صورت تمایل چند عدد گوجه فرنگی هم سرخ می کنیم و در کنار کباب ها قرار می دهیم. در پایان کباب را به همراه برنج آبکش یا برنج کته سرو می کنیم.

مطالب پیشنهادی

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 5 اسفند 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.