طرز تهیه پلوی بحرینی پلو مرغ خوشمره و لاکچری بحرین

طرز تهیه پلوی بحرینی

طرز تهیه پلوی بحرینی غذاهای کشور بحرین با گوشت و مرغ

امروز قصد داریم شما را با غذایی بسیار خوشمزه از کشوری عربی در خلیج فارس آشنا کنیم. پلوی بحرینی، یک خوراک ویژه و متفاوت برای دورهمیهای خانوادگی و دوستانه میباشد. ترکیبات خوشمزه و جذاب این پلو مثل خلال های گردو و بادام و کشمش پلویی، به همراه یک مرغ و گوشت مجلسی روی آن، شما را برای تهیه و پخت آن وسوسه میکند. پیشنهاد ما این است که هر از گاهی به خودتان لذت چشیدن طعمهای جدید و متفاوت را هدیه دهید، و اطمینان داشته باشید پلوی بحرینی به دلیل ظاهر جذاب و طعم لذیذش، از آن دسته غذاهایی است که بیشتر از یکبار آن را برای خودتان و عزیزانتان خواهید پخت، پس وقت را از دست ندهید و برای تهیه این پلوی بحرینی لذیذ و ویژه همراه ما باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج۳ پیمانه
ران مرغ یا ماهیچه گوسفندی۴ عدد
پیاز۴ عدد
کشمش پلویی¾ پیمانه
گردو و خلال بادام½ پیمانه
پودر لیمو عمانی¼ قاشق چایخوری
ادویه پلویی۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
دارچین و فلفل قرمزبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه پلو بحرینی

مرحله اول

برای تهیه پلو بحرینی خوشمزه و مخصوص در مرحله اول، ابتدا میبایست سه پیمانه برنج را به آرامی یک یا دو مرتبه بشویید، سپس آن را در ظرف آب ولرم و نمک داخل یک ظرف مناسب بریزیرد و به مدت چند ساعت خیس کنید.

مرحله دوم

خیس کردن برنج در آب باعث قدکشیدن بهتر آن خواهد شد ( برنج ری بیشتری می کند) و مدت زمان خیس کردن، بسته به نوع برنج متفاوت خواهد بود. در ادامه مرغ و یا گوشت را که از چندساعت قبل از یخچال درآورده اید و یخ آن باز شده است،

مرحله سوم

درون قابلمه ای قرارداده و چند پیمانه آب روی آن بریزید. زیر گاز را روشن کرده و اجازه دهید تا گوشت به خوبی پخته شود.یک عدد پیاز را بشویید و همراه نمک، فلفل و زردچوبه به گوشت اضافه کرده تا طعم و عطر آن به خورد گوشت برود.

مرحله چهارم

در این مرحله پیازها را بشویید، آن را نگینی و یا رنده نمایید، سپس تابه ای را روی گاز قرار داده، کف آن را با روغن چرب کنید. پیازها را درون تابه ریخته و آن را با مقداری زردچوبه تفت دهید. دقت داشته باشید پیازها را تا زمانی که به رنگ طلایی درآید، تفت دهید تا نسوزد.

مرحله پنجم

در این مرحله، آب باقیمانده از گوشت (دو یا سه پیمانه) را درون قابلمهای ریخته و آن را روی حرارت قرار دهید. نصف پیازهای سرخشده را در قابلمه ریخته و هم بزنید. پس از اینکه آب به جوش آمد، برنج را به آن اضافه نمایید تا حرارت ببیند.

مرحله ششم

پس از اینکه آب درون قابلمه برنج تمام شد، مقداری ادویه پلویی دارچین روی آن ریخته و برنج را دم کنید، در صورت تمایل می توانید کمی دارچین هم روی پلو بریزید. قابلمه ای کوچک روی گاز قرارداده و کف آن را با مقداری روغن چرب نمایید.

مرحله هفتم

در این مرحله کشمش های پلویی را در قابلمه ریخته و آن را به مدت ۲ دقیقه تفت دهید. سپس مقدار باقیمانده پیاز داغ و پودرلیمو عمانی را به همراه خلال بادام و گردو به مواد اضافه نمایید و مجددا ۲ دقیقه دیگر آن را هم بزنید.

مرحله هشتم

پس از ۳۰ الی ۴۰ دقیقه برنج شما آماده است، آن را با کفگیر به آرامی مخلوط کرده و سپس در دیس یا بشقابی بکشید. روی آن را با گوشت و مخلوط کشمش و بادام نیز تزئین نمایید، این پلوی بحرینی خوشمزه را به همراه سالاد و یا ماست میل نمایید.

نکات تهیه پلو بحرینی

دقت داشته باشید که در مرحله دوم، اضافه کردن نمک به گوشت قرمز در ابتدای کار باعث دیرپزشدن آن خواهد شد، پس نمک را در ده الی پانزده دقیقه آخر به قابلمه گوشت اضافه کنید.

مقدار آبی که برای پختن گوشت به کار میبرید را طوری انتخاب کنید که در پایان پخت دو یا سه پیمانه از آن باقی بماند.

دقت داشته باشید از آنجائیکه در آب گوشت نمک ریختید، نیازی به اضافه کردن نمک در مرحله چهارم برای دم کردن برنج نمیباشد.

در مرحله آخر، از آنجائیکه کشمش ها سریعا میسوزند هنگام تفت دادن آن دقت زیادی داشته باشید.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 1 اسفند 1399
مطالب مرتبط
طرز تهیه سالاد تبوله لبنانی خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی

طرز تهیه سالاد تبوله لبنانی خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی

طرز تهیه سالاد تبوله سالاد تبوله یکی از انواع سالادهای خوشمزه و بسیار معروف عربی است که با مواد متنوعی تهیه می شود. این سالاد خوشمزه را علاوه بر اینکه می توانیم …

طرز تهیه نافله خوزستانی خوشمزه و مخصوص به روش سنتی

طرز تهیه نافله خوزستانی خوشمزه و مخصوص به روش سنتی

طرز تهیه نافله خوزستانی نافله خوزستانی یکی از غذاهای سنتی جنوب کشور می باشد که با مواد متنوعی طبخ می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نافله …

طرز تهیه مرغ سوخاری کنتاکی KFC خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه مرغ سوخاری کنتاکی KFC خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه مرغ سوخاری کنتاکی KFC مرغ سوخاری کنتاکی که با نام کی اف سی هم شناخته می شود یکی از انواع غذاهای پرطرفدار و خوشمزه بین المللی است. این غذای خوشمزه …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.