طرز تهیه دونات نارگیلی خوشمزه و مخصوص با دیزاین حرفه ای

طرز تهیه دونات نارگیلی

دونات نارگیلی , طرز تهیه دونات نارگیلی , دونات خوشمزه با سس نارگیلی

احتمالا بوفه های نقلی مدارس را خاطرتان هست، خش خش پلاستیک دور دونات ها، لایه شکری خوشمزه ای که روی آن قرار داشت، طعم خوش آن را مجددا زیر زبانمان خواهد آورد. ترکیب مزه دونات با شیر های پلاستیکی، ترکیبی بی نظیر و فوق العاده بود که حتی یادآوریش ممکن است اشتهای شمارا برانگیخته کند. دونات نارگیلی، میان وعده ای خوش خوراک و خوشمزه است که پیشنهاد می کنیم به عنوان وعده سبکی برای صبحانه، و یا میان وعده ای برای بعدازظهرهای سرد زمستانی درنظر بگیرید. همچنین این دونات انتخابی ویژه برای روزهای کاری است. با پخت آن و قرار دادنش در ظرفی دربسته، در محل کار خود می توانید آن را به عنوان میان وعده ای خوشمزه و مقوی مصرف نمایید و با انرژی مضاعف به کارتان ادامه دهید.

مواد لازم دونات نارگیلی
آرد شیرینی پزی1 و ¼ پیمانه
بکینگ پودر1 قاشق چایخوری
نمک¼ قاشق چایخوری
شکر½ پیمانه
رنده پوست لیمو2 قاشق چایخوری
روغن نارگیل آب شده2.5 قاشق سوپخوری
تخم مرغ1 عدد بزرگ
شیر نارگیل½ پیمانه
مواد لازم برای گلیز روی دونات
پودر شکر1 پیمان
آب لیمو ترش1.5 قاشق سوپخوری
رنده پوست لیمو1 قاشق چایخوری
نمک1 پنس
مواد لازم برای تزیین دونات
پودر نارگیل تُست شده½ پیمانه
رنده پوست لیمو2 قاشق چایخوری

طرز تهیه دونات نارگیلی

مرحله اول

برای تهیه دونات نارگیلی خوشمزه و مخصوص ابتدا قالب مخصوص دونات را چرب نموده، فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید. درظرفی آرد، بکینگ پودر و نمک را مخلوط کنید و در محلی مناسب قرار دهید.

مرحله دوم

در این مرحله شکر و رنده پوست لیمو را در ظرفی دیگر خوب هم بزنید. سپس به آن روغن نارگیل را افزوده و با سرعت متوسط همزن مجددا هم بزنید. در نهایت تخم مرغ و شیرنارگیل را به مواد اضافه نموده و مجددا تمام مواد را با یکدیگر ترکیب نمایید.

مرحله سوم

مواد خشک را به مواد تر اضافه نموده و با لیسک در حد مخلوط شدن هم بزنید. خمیر آماده شده را در قالب دونات ریخته در حدی که دو سوم قالب پرشود. سپس آن را در فر گرم شده به مدت 10 الی 11 دقیقه تا زمانی که دوناتها به رنگ طلایی درآید قرار دهید.

مرحله چهارم

در این مرحله، با طرز تهیه گلیز لیمویی آشنا میشوید. برای تهیه آن بایستی آب لیمو ترش و پودر شکر را با یکدیگر مخلوط کنید، درصورتی که مایه گلیز خیلی سفت بود مقدار آب لیمو ترش بیشتری به آن اضافه نمایید.

مرحله پنجم

اگر مایه گلیز خیلی شل بود، مقدار پودر شکر بیشتری را به آن بیافزایید تا منسجم شود. در مرحله بعدی، پس از مدت زمان تعیین شده دونات ها را از فر درآورده و اجازه دهید تا به حدود 10 دقیقه در قالب سرد شود.

مرحله ششم

سپس از قالب خارج نموده، و روی دونات را در گلیز آماده شده، فرو نمایید و 5 دقیقه کنار بگذارید. در نهایت دونات ها را با پودر نارگیل و رنده پوست لیمو تزئین کنید. دقت داشته باشید دونات بهتر است در همان روزی که پخته میشود سرو گردد.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 22 بهمن 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.