طرز تهیه شیرینی ماندل بولار خوشمزه و شیک به روش سوئیسی

طرز تهیه شیرینی ماندل بولار

شیرینی ماندل بولار , طرز تهیه شیرینی ماندل بولار , شیرینی سوئیسی خوشمزه

شیرینی ماندل بولار یک نوع شیرینی خشک محسوب می شود که بین آن مارمالاد یا بریلو می ریزند. این شیرینی جزو شیرینی های کوچک است که برای پذیرایی عید و جشن ها به صرفه است. خمیر لطیفی دارد و طعم خوب آن و ترکیب آن با مارمالاد یا بریلو، شیرینی خوش طعمی به وجود می آورد. آرد برنجی که در آن استفاده شده است اگر از آرد مرغوب باشد، بافت نرمی به شیرینی می دهد. بوی برنج و عطر اسانسی که مورد استفاده قرار می گیرد، این شیرینی را جذاب و خوشمزه کرده است.

مواد لازم شیرینی ماندل بولار
آرد سفید75 گرم
آرد برنج50 گرم
زرده تخم مرغ1 عدد
پودر قند60 گرم
کره90 گرم
نشاسته ذرت12 گرم
وانیلیک هشتم قاشق چایخوری
ژل بریلوبه مقدار کافی

دستور پخت شیرینی ماندل بولار

مرحله اول

برای تهیه شیرینی ماندل بولار به روش سوئیسی ایابتدا کره را حدود نیم ساعت زود تر از فریزر خارج می کنیم تا به خوبی آب و نرم شود. تخم مرغ را هم از یخچال خارج کرده تا هم دمای محیط شود. سپس زرده آن را جدا می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله یک کاسه متوسط برداشته و کره و پودر قند را درون آن می ریزیم و حدود 2 دقیقه هم می زنیم. سپس زرده را اضافه کرده و با همزن به خوبی مخلوط می کنیم. اسانس یا وانیل هم اضافه کرده هم می زنیم.

مرحله سوم

حالا آرد برنج را به تخم مرغ اضافه کرده و هم می زنیم. وقتی خوب مخلوط شد، آرد را کم کم اضافه می کنیم تا خمیر لیفی بدست آید و به دست نچسبد. خمیر ها را اندازه کمتر از یک گردو برداشته و گرد می کنیم و وسط آن را سوراخ می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله کف سینی فر را کاغذ روغنی پهن می کنیم. می توان خمیر را با وردنه باز کرد و به صورت دلخواه با کاترهای گرد، ستاره ای و …قالب زد. در ادامه شیرینی های قالب زده شده را روی کاغذ روغنی می چینیم.

مرحله پنجم

حالا سینی فر را درون فر که از 10 تا 15 دقیقه قبل با دمای 175 درجه سانتی گراد از قبل گرم کرده ایم، قرار می دهیم تا پخته شود. زمان پخت در فر حدود 20 دقیقه است. شیرینی ها باید در فر طلایی شود و زیر شیرینی ها رنگ بگیرد.

مرحله ششم

وقتی پخت کامل شد، سینی فر را بیرون آورده تا از حرارت بافتد و سرد شود. داخل شیرینی ها را با ژله بریلو پر می کنیم و داخل یخچال می گذاریم تا خنک شود. سپس شیرینی ها را از کاغذ روغنی جدا کرده و داخل ظرف مناسب می چینیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 23 بهمن 1399
مطالب مرتبط
طرز تهیه کیک گلابی ساده و خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه کیک گلابی ساده و خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه کیک گلابی کیک گلابی یکی از انواع کیک های ساده و خوشمزه بین المللی است که با رسپی های متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به …

طرز تهیه گوش فیل ساده به روش بازاری مرحله به مرحله

طرز تهیه گوش فیل ساده به روش بازاری مرحله به مرحله

طرز تهیه گوش فیل گوش فیل یکی از انواع شیرینی های محبوب و خوشمزه ایرانی است که بیشتر در ماه مبارک رمضان برای سفره های افطار تهیه می شود، برای مشاهده آموزش …

طرز تهیه کیک لیمویی خوشمزه و نرم فرانسوی با سس لیمو

طرز تهیه کیک لیمویی خوشمزه و نرم فرانسوی با سس لیمو

طرز تهیه کیک لیمو کیک لیمو یکی از انواع کیک های خوشمزه و بسیار پرطرفدار در سراسر جهان است که با مواد متنوعی پخته می شود، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.