طرز تهیه کباب چنجه تابه ای خوشمزه و مخصوص با سیخ چوبی

طرز تهیه کباب چنجه تابه ای

طرز تهیه کباب چنجه تابه ای گوشت گوسفندی در ماهیتابه با سیخ چوبی

کباب چنجه از کباب های بسیار معروف و قدیمی ایرانی است که با طعم ها و دستورهای بسیار متنوعی تهیه می شود. البته این نوع کباب در سراسر جهان متداول هست، ولی طعم چنجه اصیل ایرانی چیز دیگری است که آن هم به دلیل روش طعم دار کردن گوشت می باشد. کباب چنجه از کباب هایی هست که نیاز به منقل زغال دارد و شاید امروز با توجه به اینکه خیلی از خانواده ها حیاط ندارند نتوانند این کباب خوشمزه را روی زغال درست کنند، به همین دلیل امروز با اموزش کباب چنجه خوشمزه در ماهیتابه در خدمت شما عزیزان هستیم. با این روش به راحتی می توانیم کباب چنجه را در هر محلی درست کنیم، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای 4 تا 6 نفر
گوشت راسته گوسفندی800 گرم
پیاز3 عدد درشت
فلفل دلمه ای1 عدد بزرگ
لیمو ترش1 عدد
روغن زیتون4 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
سیخ چوبیبه تعداد کافی

دستور پخت کباب چنجه تابه ای

مرحله اول

برای تهیه کباب چنجه تابه ای خوشمزه و مخصوص ابتدا گوشت راسته یا فیله گوسفند را به صورت یک دست خرد می کنیم و درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه روغن زیتون را به گوشت اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله گوشت را به خوبی با روغن زیتون ترکیب می کنیم، سپس آب لیمو ترش را به طور کامل می گیریم و صاف می کنیم. در ادامه آب لیمو ترش را به همراه مقداری فلفل سیاه به گوشت اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا 2 عدد از پیازها را به صورت خلالی درشت خرد می کنیم، سپس به کاسه حاوی گوشت اضافه می کنیم. در ادامه پیاز را به خوبی با گوشت ترکیب می کنیم، سپس روی درب کاسه را با سلفون می پوشانیم.

مرحله چهارم

در این مرحله کاسه را درون یخچال قرار می دهیم و اجازه می دهیم گوشت طعم دار شود. بهتر است گوشت را از شب قبل با مواد ترکیب کنیم و در یخچال قرار دهیم تا روز بعد به طور کامل نرم و طعم دار شود.

مرحله پنجم

در این مرحله سیخ های چوبی را به مدت 15 تا 30 دقیقه درون آب یخ قرار می دهیم تا هنگام آماده کردن کباب نسوزند. پس از اینکه گوشت به خوبی طعم دار شد، کاسه حاوی گوشت را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله پیاز باقیمانده و فلفل دلمه ای را به صورت تکه ای درشت برای قرار دادن بین کباب ها خرد می کنیم. در ادامه یکه های گوشت را به سیخ می کشیم و بین هر تکه گوشت مقداری پیاز و فلفل دلمه ای قرار می دهیم.

مرحله هفتم

به همین صورت تمام گوشت را سیخ می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و سیخ ها را درون تابه می چینیم. در ادامه کمی صبر می کنیم تا تکه های گوشت آب بیندازند و کمی تغییر رنگ دهند.

مرحله هشتم

در این مرحله مقداری روغن یا کره به تابه اضافه می کنیم و سیخ ها را به صورت مرتب درون تابه می چرخانیم تا کباب به صورت کاملا یکدست سرخ شود. هنگامی که کباب تقریبا آماده شد می توانیم مقداری کره روی کباب ها بمالیم.

مرحله نهم

در صورت تمایل می توانیم چند سیخ گوجه فرنگی و فلفل سبز هم روی گاز کباب کنیم، یا درون تابه قرار دهیم تا سرخ شوند. در پایان کباب چنجه را درون ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 14 بهمن 1399
مطالب مرتبط
طرز تهیه حشوی مرغ خوشمزه و ساده به روش جنوبی

طرز تهیه حشوی مرغ خوشمزه و ساده به روش جنوبی

طرز تهیه حشوی مرغ حشوی مرغ یکی از انواع سس های سنتی و خوشمزه ایرانی است که در کنار مرغ سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز …

طرز تهیه مافین املتی یک صبحانه خوشمزه متفاوت و لاکچری

طرز تهیه مافین املتی یک صبحانه خوشمزه متفاوت و لاکچری

طرز تهیه مافین املتی املت از دیرباز به عنوان صبحانه و گاهی شام مورد توجه همه دنیا بوده است. املت ها بسته به نوع موادی که داخل آن استفاده می شود، متفاوت …

طرز تهیه پلو کباب لبنانی خوشمزه و مخصوص رستورانی

طرز تهیه پلو کباب لبنانی خوشمزه و مخصوص رستورانی

طرز تهیه پلو کباب لبنانی کباب یکی از غذاهای اصیل ایرانی، ترکی و عربی است. کباب کوبیده یکی از انواع کباب ها است. کباب کوبیده معمولا از گوشت قرمز تهیه می شود. …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.