طرز تهیه کباب قشقایی خوشمزه و مخصوص به روش ایلیاتی

طرز تهیه کباب قشقایی

طرز تهیه کباب قشقایی خوشمزه ایل قشقایی گوشت گوسفندی

کباب قشقایی یکی از انواع کباب های خوشمزه ایرانی است که اصالت آن متعلق به ایل قشقایی می باشد، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوست گوسفندی۸۰۰ گرم
پیاز۳ عدد
کره۱۰۰ گرم
نان لواش۳ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
روغن۲ قاشق غذاخوری

دستور پخت کباب قشقایی

مرحله اول

برای تهیه کباب قشقایی خوشمزه ابتدا گوشت را مانند کباب چنجه خرد می کنیم، سپس ۴ پیمانه آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه پیاز را به صورت ۴ قاچ خرد می کنیم و به همراه گوشت به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد. پس از اینکه آب جوش امد کف های روی آب را می گیریم و دور می ریزیم، این کار باعث می شود طعم زهم گوشت از بین برود.

مرحله سوم

پس از اینکه کف های روی آب را به طور کامل گرفتیم، مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم آّ درون قابلمه به طور کمل کشیده شده و جذب گوشت شود. پس از اینکه آب درون قابلمه کشیده شد، قابله را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله چهارم

در این مرحله یک تابه بزرگ روی حرارت قرار می دهیم، سپس کره را به همراه روغن داخل تابه می ریزیم. پس از اینکه کره ذوب شد، نان لواش را خرد می کنیم و در مخلوط کره و روغن تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود، سپس کنار می گذاریم.

مرحله پنجم

حالا گوشت پخته شده را به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود. پس از اینکه گوشت را سرخ کردیم آنرا به همراه نان لواش سرخ شده داخل ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه برنج کته سرو می کنیم.

نکات پخت کباب قشقایی

برنج مناسب کباب قشقایی

در ایل قشقایی معمولا در کنار این کباب خوشمزه از برنج کته شده استفاده می شود. در صورت تمایل برای اینکه کته را به صورت مجلسی تر تهیه کنید می توانید از کته قالبی استفاده کنید. آموزش تهیه کته قالبی زعفرانی را در مطلب زیر مشاهده نمایید.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 9 آبان 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.