طرز تهیه کوکوی کلم بروکلی خوشمزه و مجلسی با مغز گردو و زرشک

طرز تهیه کوکوی کلم بروکلی

طرز تهیه کوکوی کلم بروکلی رژیمی خوشمزه زعفرانی با مغز گردو و زرشک

کوکوی کلم بروکلی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و رژیمی ایرانی است که با دستورها و مواد بسیار متنوعی تهیه می شود. همانطور که می دانید کلم بروکلی از مواد غذایی کم کالری محسوب می شود و علاوه بر کالری پایین می تواند باعث افزایش سوخت و ساز بدن و در نتیجه چربی سوزی شود، به همین دلیل این کوکوی خوشمزه از غذاهای رژیمی محسوب می شود. کسانی که قصد کاهش وزن دارند می توانند این کوکوی رژیمی را در منوی غذایی خود قرار دهند. البته کوکوی کلم بروکلی با روش های دیگری مثل کوکوی کلم بروکلی و گوشت چرخ کرده هم تهیه می شود که دارای کالری مناسبی است و برای کسانی که رژیم لاغری ندارند مناسب می باشد، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر
کلم بروکلی800 گرم
تخم مرغ4 عدد
آرد سفید2 قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده1 قاشق غذاخوری
سیر3 حبه
مغز گردوی نیم کوب50 گرم
زرشک3 قاشق غذاخوری
کره یا روغن حیوانی2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاههر کدام 1 قاشق چایخوری

دستور پخت کوکوی کلم بروکلی

مرحله اول

برای تهیه کوکوی کلم بروکلی خوشمزه و رژیمی ابتدا ساقه های برکلی ها را جدا می کنیم و آن ها را خوب می شوییم و داخل آبکش قرار می دهیم. در ادامه روی تخته آشپزخانه با چاقو تیز آن ها را بلانچ می کنیم تا کاملا ریز شوند.

مرحله دوم

سپس داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه سیرها را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه ریز خرد می کنیم و به بروکلی ها اضافه می کنیم. حالا تخم مرغ ها را در کاسه ای می شکنیم.

مرحله سوم

سپس در صورت سالم بودن داخل کاسه محتوی بروکلی ها می ریزیم و بلافاصله فلفل سیاه و نمک را به همراه زعفران دم کرده،آرد را به مواد می افزاییم و همگی مواد را خوب زیر و رو می کنیم تا کاملا مخلوط شوند.

مرحله چهارم

اگر احساس کردید مقدار تخم مرغ کم است در این مرحله می توانید یک عددد دیگر نیز اضافه کنید. سپس تابه را روی حرارت کم قرار می دهیم و کره یا روغن حیوانی داخل آن می ریزیم و صبر می کنیم تا کمی گرم شود.

مرحله پنجم

در این مرحله نصف بیشتر مایه را داخل تابه می ریزیم و با پشت قاشق روی آن را به طور کامل صاف و یکدست می کنیم، سپس زرشک را به همراه مغز گردوهای خرد شده را به صورت پخش روی مایه کوکو می ریزیم.

مرحله ششم

دقت کنید اطراف مایه را در نظر بگیرید به اندازه یک بند انگشت فاصله بگذارید و بعد روی مایه بریزید.بعد باقیمانده مایه کوکو را روی زرشک و گردوها می ریزیم و با پشت قاشق روی آن را کاملا صاف می کنیم

مرحله هفتم

درب تابه را می گذاریم تا با همان حرارت کم به مدت 30 دقیقه بپزد و سرخ شود. پس از اینکه یک سمت کوکو به طور کامل سرخ شد، بشقابی به اندازه تابه روی تابه قرار می دهیم و کوکو را داخل بشقاب بر می گردانیم

مرحله هشتم

سپس آرام کوکو را داخل تابه سر می دهیم تا طرف دیگر کوکو نیز به مدت 30 دقیقه سرخ شود.می توانید مایه کوکو را داخل قالب بریزید و در فر نیز این کوکو را درست کنید. کوکو بروکلی که سرخ شد برش می زنیم و با سس مورد نظرتان نوش جان کنید.

مرحله نهم

در صورت تمایل می توانیم کوکو را به صورت دانه ای هم سرخ کنیم، برای این کار بهتر است از یک قالب گرد استفاده کنیم تا تمام کوکوها یک اندازه شوند. البته اگر قالب گرد هم نداشته باشیم می توانیم با دست کوکوها را شکل دهیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 14 بهمن 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.